וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ענת קם: האם יוגש כתב אישום נגד אורי בלאו?

גלעד גרוסמן

30.10.2011 / 13:22

בית המשפט גזר היום את דינה של ענת קם, וכעת ממתינים לראות האם יוגש כתב אישום של העיתונאי שקיבל לידיו את המסמכים הסודיים שלקחה קם. ההחלטה עומדת לפתחו של היועץ המשפטי לממשלה

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

לאחר מתן גזר הדין במשפטה של ענת קם הבוקר (ראשון), ממתינים כעת כל המעורבים להחלטה בשאלה האם להעמיד לדין את העיתונאי אורי בלאו, שקיבל את המסמכים שלקחה קם מלשכת אלוף פיקוד המרכז. ההחלטה עומדת לפתחו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לאחר שכבר לפני כחצי שנה נערך לבלאו שימוע לפני הגשת כתב אישום.

במרץ הודיעה פרקליטות מחוז תל אביב כי לאחר בחינת חומר הראיות שנאסף בחקירה שנוהלה בעניינו של בלאו, ובעקבות מספר דיונים בלשכת היועץ המשפטי לממשלה, הוחלט להעמידו לדין בגין החזקת ידיעות סודיות על ידי מי שאינו מוסמך לכך. מדובר בעבירה הנמצאת תחת הכותרת של עבירות ריגול, אך בפרקליטות הבהירו כי לבלאו לא מיוחסת כל עבירה הקשורה לריגול, וכי לא מייחסים לו כוונה לפגוע בביטחון המדינה. העונש בגין העבירה יכול להגיע לשבע שנות מאסר.

עוד באותו נושא:
מאסר של ארבע שנים וחצי נגזר על ענת קם
לקראת אישום? הפרקליטות ערכה שימוע לאורי בלאו
הפרקליטות: "יוגש כתב אישום נגד אורי בלאו"

אורי בלאו מגיע ליאחב"ל, אוקטובר 2010. נמרוד סונדרס
במרץ הודיעה פרקליטות מחוז תל אביב כי לאחר בחינת חומר הראיות שנאסף בחקירה שנוהלה בעניינו של בלאו, ובעקבות מספר דיונים בלשכת היועץ המשפטי לממשלה, הוחלט להעמידו לדין. אורי בלאו/נמרוד סונדרס

על פי החשד, לפני כשלוש שנים קיבל בלאו מענת קם למעלה מ-2,000 מסמכים מסווגים, חלקם בסיווג סודי ביותר וסודי, שנגנבו מלשכת אלוף פיקוד המרכז דאז, יאיר נווה. המסמכים כללו תכניות שונות של מבצעים צבאיים, סיכום דיונים בצה"ל, פרישת כוחות, סיכומי תחקירים, הערכות מצב, יעדים שונים של הצבא ועוד. כשנה מאוחר יותר התבקש בלאו להחזיר את המסמכים שברשותו, ועל פי ההסכם שנחתם בינו לבין השב"כ, הובטח לו חיסיון מלא מנקיטת הליכים פליליים והבטחה כי לא יישאל אודות מקורותיו. עוד סוכם שהמסמכים לא ישמשו כראייה בהליך פלילי כאשר יאותר המדליף יאותר, וכן הושמד מחשבו האישי של בלאו.

לטענת הפרקליטות, הפר בלאו באופן בוטה את ההסכם שנחתם עמו ושיקר לחוקרים, לאחר שהחזיר לידי השב"כ כ-50 מסמכים בלבד, מתוך כלל המסמכים שהיו ברשותו. בלאו עזב את הארץ, ולפני כשנה נחתם עמו הסכם שהסדיר את חזרתו ארצה, לאחר שהבטיח כי ישיב את כל המסמכים והסכים להיחקר על החזקת המסמכים שקיבל בניגוד לחוק. לפני כחצי שנה נערך שימוע לבלאו, ומאז ממתינים הצדדים להחלטו של וינשטיין.

ההודעה על הכוונה להגיש כתב-אישום נגד בלאו לוותה בביקורת רבה מצד גורמים בתקשורת. מספר עיתונאים אף יתמו על עצומה הקוראת לוינשטיין שלא להגיש כתב אישום כזה. חלק ממבקרי ההחלטה טענו כי מדובר בצעד שננקט מכיוון שבשב"כ כעסו על התנהלותו של בלאו, ולמעשה רצו לנקום בו. ממשרד המשפטים נמסר הבוקר כי טרם נמסרה החלטת היועץ המשפטי לממשלה.

בתוך כך, גזר הבוקר בית המשפט המחוזי בתל אביב מאסר של ארבע שנים וחצי בפועל ו-18 חודשי מאסר על תנאי על ענת קם, שהודתה במעשיה והורשעה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של החזקת ומסירת מידע סודי ללא היתר. במסגרת ההסדר הסכימה הפרקליטות לא לייחס לקם כוונה לפגוע בביטחון המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully