וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: ענת קם לא תוגדר בשב”ס כ"בוגדת"

גלעד גרוסמן

22.10.2012 / 14:02

קם, שהורשעה בהחזקת ומסירת מידע סודי ללא היתר, דרשה שברישומי שירות בתי הסוהר היא לא תופיע כמי שהורשעה ב"בגידה". בית המשפט חייב את השב"ס בתשלום הוצאות משפט

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

ענת קם לא תוגדר יותר במחשבי השב"ס כמורשעת בעבירות בגידה, כך נקבע בעקבות עתירה שהגישה קם בנושא. באופן חריג, בית המשפט נעתר לבקשת פרקליטה של קם וחייב את השב"ס לשלם לקם הוצאות משפט בגובה 2,000 שקלים.

קם נידונה לארבע שנות מאסר וחצי, לאחר שהורשעה בהחזקת מידע סודי ללא היתר ומסירתו לעיתונאי אורי בלאו, עבירות הכלולות תחת סעיף "ריגול חמור". בתחילת השנה היא עתרה לבית המשפט באמצעות עורך הדין אילן בומבך, בדרישה שברישומי שירות בתי הסוהר היא לא תופיע כמי שהורשעה ב"בגידה".

בשב"ס טענו כי לא ניתן לשנות את ההגדרות במערכת הממוחשבת שלהם, וכי אין בכל מקרה אין לדבר השפעה. אולם, בעקבות העתירה נודע כי בשב"ס משנים את מערכת המחשוב שלהם, וכי במערכת החדשה תוגדר קם כמורשעת בריגול בלבד. כמו כן, בעקבות העתירה התברר כי ניתן לשנות את הגדרתה של קם גם במערכת הישנה. לאחר שבקיץ הוחלפה המערכת ושונתה הגדרתה של קם, היא חזרה בה מהעתירה.

נדחתה הטענה לתשלום פיצויים עבור עוגמת נפש

עם זאת, היא ביקשה לקבל הוצאות משפט מכיוון שהשינוי נבע מעתירתה. בשב"ס התנגדו, אולם בשבוע שעבר קבעה השופטת קלרה רג'יאנו כי יש מקום לשלם לקם הוצאות משפט, אולם דחתה את טענתה בדבר תשלום פיצויים עבור עוגמת נפש.

כאמור, קם נידונה לארבע שנות מאסר וחצי, לאחר שהעבירה לידי בלאו כ-1,800 מסמכים, חלקם מסווגים כסודיים וסודיים ביותר, אותם העתיקה ממחשבי לשכת אלוף פיקוד המרכז, שם שירתה. בערעור שהגישה טענה קם כי העונש שנגזר עליה אינו מידתי ואינו סביר.

לטענתה, בית המשפט המחוזי בתל אביב התעלם מהעובדה שהביעה חרטה מלאה כבר לאחר מעצרה, וגם מכך שלא התכוונה לפגוע בביטחון המדינה. עוד נטען בעתירה, שקם קיבלה עונש חמור בהרבה מנאשמים אחרים במקרים דומים או חמורים יותר. בעתירה מציינים את תת-אלוף במילואים יצחק יעקב (יצה), שהורשע אף הוא במסירת ידיעה סודית, לאחר שכתב ספר שהכיל סודות צבאיים, ונידון לשנתיים מאסר על תנאי בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully