וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי בלאו בראיון ראשון: "עיתונאים הם לא קב"טים"

לראשונה מאז נחתמה פרשת ענת קם, מסביר עיתונאי הארץ לתכנית "עובדה" מדוע החזיק את המסמכים, ואינו מתחרט: "הבעיה הייתה שהשארתי אצלי העתקים שהחזרתי לשב"כ. על זה אני מצר"

"הבעיה הייתה שהשארתי אצלי העתקים של המסמכים שהחזרתי לשב"כ. על זה אני מצר, זו הייתה הטעות שלי", כך אומר עיתונאי עיתון "הארץ" אורי בלאו, חודשיים לאחר שהורשע בהחזקת מידע סודי ונידון לעבודות שירות, בראיון שישודר מחר (שני) בתכנית "עובדה" בערוץ 2.

בראיון, הראשון מאז נחתמה הפרשה, מתייחס בלאו לכל שלבי הפרשה, במסגרתה הורשעה ענת קם בעבירות של ריגול חמור ושבסופה נגזרו עליה ארבע שנות מאסר וחצי. "אמרתי לעצמי שאם אני מחזיר את הדיסק און קי הזה - זה להגיש את המקור שלי על מגש, הרי יש עליו טביעות אצבעות וטביעות דיגיטליות", התייחס בלאו להתנהלותו אל מול השב"כ. בלאו עצמו הורשע בהחזקת מידע סודי ונידון לעבודות שירות.

גזר דין אורי בלאו. דרור עינב
בלאו בבית המשפט/דרור עינב

בראיון משחזר בלאו את השיחה שקיבל מאיש השב"כ, שהבטיח לו כי לא יעשו בו שימוש על מנת להגיע אל קם, המקור למסמכים שהודלפו. "צהרי היום, תל אביב, אני מקבל שיחה ממספר חסום. אומרים לי: 'שלום אורי, מדבר שייק'ה מהשב"כ'. הבקשה שלהם הייתה אחת: 'אנחנו יודעים שאתה מחזיק מסמכים מסווגים – אנחנו רוצים שתחזיר אותם בחזרה. אין לנו עניין במקור שלך, אין לנו עניין במי שהעביר לך את האינפורמציה, אנחנו לא נחפש אותו". בהסכם שעליו חתם בלאו עם השב"כ, ובו התחייב להחזיר את המסמכים, לא הופיעה ההבטחה הזו.

על עצם החזקת המסמכים הסודיים בלאו אינו מתחרט. "עיתונאים הם לא קב"טים, אסור לנו לשכוח את זה. לנו יש תפקיד אחר. יש לנו מספיק קב"טים במדינה" , אמר. "אני עיתונאי, התפקיד שלי הוא לקבל חומרים. אני לא מקבל את ההנחה שהמילה ביטחון צריכה לגרום לכולנו לעמוד ולהצדיע. אם אתם רוצים מדינה דמוקרטית ועיתונות חופשית באמת, אז באיזון הזה אתם אמורים לקחת איזשהו סיכון. בשביל להיות שופר של מישהו, אני לא רוצה להיות עיתונאי. יש מספיק כאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully