וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה קצב התלונן: "אסירים שפכו מים על מיטתי"

19.12.2012 / 22:33

הנשיא לשעבר והאנס המורשע אמר לסוהריו שחבריו לאגף התנכלו לו, ושירות בתי הסוהר פתח בבדיקה. לפני כחודשיים טענה אשתו בבקשת חנינה עבורו כי "הוא הפך מושא לכעס ולבוז"

הנשיא לשעבר והאנס המורשע, משה קצב, התלונן באחרונה בפני סוהריו בכלא מעשיהו כי אסירים אחרים שפכו מים על מיטתו. בעקבות התלונה, פתחו שירות בתי הסוהר וסוהרי הכלא בבדיקת המקרה. לפני כחודשיים הגישה רעייתו של קצב, גילה, בקשת חנינה עבור בעלה, שבה טענה כי הוא סובל מהתנכלויות מצד אסירים באגף התורני בו הוא שוהה.

קצב כתבה בבקשת החנינה כי היא חוששת לחייו של בעלה בתנאים שבהם הוא נתון. "הוא נמצא במקום בו נמצאים אנשים שפנו אליו בבקשות חנינה מתוקף תפקידו כנשיא המדינה ונדחו על ידו. הם נוטרים לו טינה על כך", הסבירה. "פעמים רבות, התנכלו לו על כך והוא הפך למושא לכעס, לבוז ולנקמה בשל כך". לפני כחודשיים הועבר האסיר עמי פופר, שהורשע ברצח שבעה פלסטינים, מכלא מעשיהו לאגף התורני בכלא איילון, זאת על רקע חיכוכים חוזרים ונשנים בינו לבין הנשיא לשעבר.

משה קצב, נשיא המדינה לשעבר של מדינת ישראל בדרכו האחרונה לכלא, דצמבר 2011. רויטרס
קצב בדרכו לבית הכלא, אשתקד/רויטרס

לפני שנה החל הנשיא לשעבר לרצות את עונש המאסר שנגזר עליו, אולם כבר בתחילת המאסר סירב ללבוש מדי אסיר כשבאה משפחתו לבקרו בכלא, יומיים לאחר שנכנס בשעריו. כשלושה חודשים לאחר תחילת ריצוי עונשו פגש קצב לראשונה את אשתו, גילה, לאחר שהגיע לפשרה עם רשויות שירות בתי הסוהר ולבש מעיל אסירים - אולם לא את מדי האסיר המלאים. בחודש מרץ האחרון התעמת שוב הנשיא לשעבר עם שירות בתי הסוהר לאחר שסירב לתת דגימת DNA כחלק ממבצע של המשטרה לאיסוף דגימות מכל האסירים.

"פרשת קצב" החלה בחודש יולי 2006, אז נפגש נשיא המדינה דאז עם היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז והתלונן בפניו על ניסיון סחיטה כלפיו מצד עובדת לשעבר במשרדו. לאחר שהנשיא השמיני הפך ממתלונן לחשוד בעבירות מין, החלה חקירה באזהרה של קצב, ובחודש אוקטובר 2006 המליצה המשטרה למזוז להגיש נגד קצב כתב אישום. כמה חודשים לאחר מכן פורסמה טיוטת כתב האישום נגד קצב, אולם קצב הכחיש את כל העבירות שיוחסו לו. בחודש יוני 2007 נחתם הסדר הטיעון בין קצב לפרקליטות המדינה, אך בעת פתיחת משפטו בחודש אפריל 2008, הודיעו הפרקליטים כי קצב חזר בו מהסדר הטיעון.

בעקבות שינוי העמדה באשר להסדר, גובש נגד קצב כתב אישום מחמיר שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב בחודש מרץ 2009. קצב כפר בהאשמות נגדו והכחיש לאורך כל משפטו קיום יחסי מין בינו לבין המתלוננות. בחודש דצמבר 2010 הרשיעו השופטים את קצב בשתי עבירות אונס, עבירות מעשה מגונה ועבירות של הטרדה מינית. בחודש מרץ 2011 גזר בית המשפט על קצב שבע שנות מאסר בפועל, שנתיים מאסר על תנאי ופיצוי בסך 125 אלף שקלים לקורבנותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully