וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא לשעבר משה קצב סירב למסור דגימת DNA בכלא

גלעד גרוסמן

14.3.2012 / 14:15

שהותו של קצב בכלא מעשיהו מלווה בכותרות והפעם: הנשיא לשעבר מסרב לקחת חלק בפרויקט משטרתי חדש, במסגרתו אוספים DNA של אסירים. המשטרה: "לא נתייחס לגופו של אדם"

נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, ממשיך במאבקיו מול רשויות אכיפת החוק. הנשיא לשעבר סירב היום (רביעי) למסור דגימת DNA לשוטרים שבאו לקחת דגימות מאסירים בכלא מעשיהו, וכעת על המשטרה להחליט כיצד להגיב לנושא. המשטרה בתגובה: "אין בכוונתנו להתייחס לגופו של אדם בכל הנוגע להתנהלות מבצע דגימת האסירים".

לאחרונה פתחה המשטרה בפרויקט שבמסגרתו אוספים שוטרים DNA מאסירים בבתי הכלא השונים בארץ. זאת, בעקבות חוק שמסמיך את המשטרה לדגום אסירים שביצעו עבירות מסוימות מתוך מטרה ליצור מאגר DNA שיקל על פיענוח פשעים. המשטרה העבירה לידי שירות בתי הסוהר רשימה של אסירים שנתבקשו לתת דוגמה, כאשר אחד מהם היה משה קצב. אולם, כאשר השוטרים ביקשו לקחת ממנו דגימת רוק, הוא סירב. מכיוון שמדובר במיזם משטרתי ולא מיזם של השב"ס, המשטרה צריכה להחליט כעת האם היא מתעקשת עם קצב, ובמידה שכן, כיצד לפעול.

קצב נידון לשבע שנות מאסר, אותן הוא מרצה באגף התורני בכלא מעשיהו, לאחר שהורשע בביצוע שני מקרי אונס וכן בעבירות מין נוספות. לאחר שערעורו לעליון נדחה, הוא הגיש בקשה לדיון נוסף בהרשעתו, וכעת ממתין להחלטה בנושא. לאחר שהחל לרצות את עונשו סירב קצב ללבוש מדי אסיר מחוץ לאגף, כנדרש, ולכן לא פגש את בני משפחתו. בהמשך גובש עמ הסדר, לפיו הוא ילבש מעיל של השב"ס על גבי בגדיו האזרחיים. אתמול פורסם בערוץ 10, כי קצב, שהחל לרצות את מאסרו לפני שלושה חודשים, פנה למפקד האגף התורני וביקש לאפשר להכניס לתאו טלוויזיה ועיתונים חילוניים. בשב"ס אמרו בתגובה כי קצב לא הגיש בקשה רשמית.

עוד על האסיר מספר 1:
לא מוותר: פרקליט קצב הציג ראיות חדשות במשפטו
משה קצב נפגש לראשונה עם אשתו גילה בבית הסוהר
העליון לקצב: הגש בקשתך לדיון נוסף תוך שבועיים
"משה קצב מסרב לפגוש את קרוביו במדי אסיר"

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully