וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון לקצב: הגש בקשתך לדיון נוסף תוך שבועיים

גלעד גרוסמן

16.1.2012 / 12:46

פרקליטו החדש של משה קצב, יורם שפטל, לא הצליח לקבל דחיה נוספת במועד הדיון כדי ללמוד את פרטי הפרשה. בהחלטה נכתב: "אין הסבר מדוע הפניה לשפטל נעשתה בסמוך לתום המועד"

בית המשפט העליון דחה היום (שני) את בקשתו של הנשיא לשעבר, משה קצב, להעניק לו ארכה נוספת כדי להגיש את בקשתו לדיון נוסף בהרכב מורחב, לגבי הרשעתו באונס ועבירות מין נוספות. לאחר הרשעתו של הנשיא לשעבר ביקשו עורכי דינו הקודמים של קצב, ציון אמיר ואביגדור פלדמן, ארכה של 45 יום כדי להגיש בקשה מנומקת לדיון נוסף. לקראת תום המועד ביקשו עורכי הדין פעם נוספת ארכה של 60 יום. בית המשפט סירב לבקשה, אך הסכים להעניק ארכה עד ה-29 בחודש זה. בסוף השבוע האחרון החליף עורך הדין יורם שפטל את אמיר ופלדמן בייצוגו של קצב, והוא הגיש בקשה לקיים לארכה קצרה, זאת כדי שיוכל ללמוד כראוי את כל חומרי הפרשה ולהגיש בקשה מנומקת לדיון נוסף, אולם היום דחה הרשם גיא שני את בקשתו.

בהחלטתו כתב שני כי אין בבקשה שהגיש עורך הדין שפטל משום שינוי נסיבות מהותי המצדיק עיון חוזר בהחלטה להעניק לקצב ארכה, כדי להגיש בקשה לדיון חוזר עד ה-29 בחודש. הוא הוסיף כי גם בבקשה החדשה אין הסבר בנוגע לאופן שבו נוצלה הארכה הקודמת שבית המשפט כבר העניק לקצב, ואין הסבר מדוע הפניה לשפטל נעשתה רק בסמוך לתום המועד שניתן, כדי להגיש את הבקשה המנומקת לדיון חוזר.

שפטל "בקיא בפרטי הפרשה"

עורך הדין שפטל, ייצג בישראל בעבר את ג'ון דמיאניוק, שהואשם בפשעים נגד האנושות וזוכה בישראל. בסביבתו של קצב ציינו כי העובדה ששפטל מחליף את צוות ההגנה הקיים אינה מצביעה על אי אמון מצדם של עורכי דינו הקודמים של קצב, אלא נובעת מרצון להכניס אדם שיציע זווית חדשה בתיק. עוד ציינו כי שפטל בקיא היטב בפרטי הפרשה ויוכל להכין במהרה את הבקשה לדיון נוסף.

בראיון בשבת לתוכנית פגוש את העיתונות בערוץ 2, אמר אחיו של משה קצב, ליאור, כי "לא משה קצב ביקש לקיים דיון נוסף. ילדיו ואישתו קיבלו את ההחלטה - אתמול בלילה על דעת המשפחה ובניגוד לדעתו. שכרנו את שירותיו של עורך הדין יורם שפטל. עשרות שופטים ועורכי דין בכירים סבורים שחייבים להגיש בקשה לדיון נוסף". עוד אמר אחיו של הנשיא לשעבר, כי "קצב לא נפגש עם אף בן משפחה מאז נכנס לכלא", וכי "הוא מוותר מבחירה על הביקורים".

עוד בנושא

משפחת קצב שכרה את שירותי פרקליטו של דמיאניוק
קצב ביקש ארכה לדיון נוסף בבית המשפט העליון
קצב מרים ידיים? ”לא יבקש דיון בהרכב מורחב בעליון”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully