וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצב מרים ידיים? "לא יבקש דיון בהרכב מורחב בעליון"

גלעד גרוסמן

26.12.2011 / 11:29

אחרי שהורשע בשורה של עבירות מין לרבות שני מקרי אונס והחל לרצות שבע שנות מאסר, נראה כי נשיא המדינה לשעבר מוותר על דיון נוסף בעניינו. עו"ד פלדמן: קצב לא יבקש דיון נוסף בעליון

כשלושה שבועות לאחר שהחל לרצות בכלא מעשיהו את עונש שבע שנות המאסר שנגזרו עליו בגין שני מקרי אונס ועבירות מין נוספות, נראה כי נשיא המדינה לשעבר משה קצב החליט לוותר על האפשרות לבקש לקיים דיון נוסף בעניינו בהרכב מורחב של בית המשפט העליון. פרקליטו, עורך הדין אביגדור פלדמן אמר היום (שני) בכנס באוניברסיטת בר אילן כי "קצב לא יבקש דיון נוסף בבית המשפט העליון". עם זאת, ליאור קצב, אחיו של נשיא המדינה לשעבר אמר כי ההודעה היא על דעתו של עו"ד פלדמן בלבד וכי ייתכן עדיין שקצב יגיש את הבקשה באמצעות עורכי דין אחרים. לקצב לא נותר לו זמן רב לכך, מכיוון שיש להגיש את הבקשה עד 8 בינואר.

לפני כחודש ביקשו פרקליטיו של קצב מבית המשפט העליון להאריך את המועד שניתן להם כדי לבקש דיון נוסף בהרכב מורחב. מדובר בהליך יחסית יוצא דופן, כאשר לרוב בית המשפט דוחה בקשות מסוג זה, אלא אם הוכח שפסק הדין קבע הלכה משפטית חדשה. הבוקר הודיע עו"ד פלדמן שהפרקליטים החליטו שלא להגיש את הבקשה, כאשר ההערכה היא שהם הדיעו למסקנה שסיכוייה אינם ריאליים. אולם, בסביבתו של קצב הופתעו לשמוע על הדברים, ואמרו כי הנשיא לשעבר טרם קיבל החלטה בעניין, והוא עשוי לפנות כעת לעורכי דין אחרים.

עו"ד פלדמן אמר את הדברים בכנס בנושא משפט ותקשורת שנערך באוניברסיטת בר אילן. "כל משפט, בעיקר כאשר מעורב בו איש ציבור, מחייב איזושהי מלחמה שהיא כמעט חסרת סיכוי נגד התקשורת", אמר. "התקשורת יוצרת את הנרטיב של המשפט, את ההקשר שלו. היה לנו לקוח שאינו משתף פעולה לחלוטין. נאומיו הארוכים של קצב, שבהם יצא למלחמת חורמה נגד התקשורת, היו בניגוד מוחלט להשקפתם של עורכי הדין".

לדברי פלדמן, "הנושא של עלילת שווא לא עובד בארץ, זו כותרת גרועה. הציבור שלנו באופן מיוחד רוצה לראות את אנשי הציבור נתלים בכיכר העיר, ודמם נשפך על המדרכות. העיתונות והציבור לא מעוניינים בעובדות, עובדות לא מוכרות עיתונים". עו"ד פלדמן הוסיף כי הוא זה שחתום על הכישלון במשפטו של קצב, והוא יחיה אתו עד סוף הקריירה המקצועית שלו. "אם הייתי רוצה לרחוץ בניקיון כפיי ולהגן רק על צווארון לבן, הייתי מתרחק מתיק קצב מיד לאחר שסירב לקבל את הסדר הטיעון", אמר. "לא זכיתי לכל כך הרבה קיתונות של שנאה ובוז כמו שזכיתי בתיק קצב, ובחיי ייצגתי אנשים איומים, ראשי ארגון פשע, מרגלים ורוצחים. בשום מקרה לא הפכתי ליעד קיתונות של כעס ובוז כמו בעניין קצב. המשכתי בתיק הזה כי חשבתי, ואני אומר בצורה ברורה, שנעשה בתיק הזה עיוות דין, שאני חתום עליו. אני מתעורר בלילה ושואל את עצמי איפה טעיתי, אולי הייתי צריך לעשות אחרת. זה הגורל המר של עורכי הדין".

בשבעה בדצמבר החל הנשיא השמיני לרצות את עונשו. בהצהרה קצרה שמסר באותו היום בפתח ביתו, המשיך קצב לטעון לחפותו. "היום הסתיים מאבק עקוב מדם, ללא הפוגה", אמר קצב בזעם. "במשך חמש שנים וחצי, בתסכול ובזעם, עבורו ועבור כל מכריי. כל מכריי יודעים שההאשמות אינן נכונות – כי הם מכירים אותי. ככל שנאבקתי יותר על חפותי, כך נאבקו בי יותר. במדינת ישראל מוציאים היום אדם להורג על סמך התרשמויות, בלי עדויות בזמן אמת ובלי ראיות".

משה קצב נכנס לכלא - כותרות אחרונות:

קצב סירב לפגוש משפחתו במדי אסיר כתומים
קצב בראיון: "לעולם לא אתן לקונספירציה לנצח"
שבעה בדצמבר: הדיווח על כניסתו של קצב לכלא מעשיהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully