וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מוותר: פרקליט קצב הציג ראיות חדשות במשפטו

גלעד גרוסמן

23.2.2012 / 15:52

פרקליטו של משה קצב כינס מסיבת עיתונאים בה הציג ראיות שלכאורה מזכות את הנשיא לשעבר מאחד ממקרי האונס של א' ממשרד התיירות. בין היתר, הוצגה תמונה של קצב ואמו באירוע

יח"צ - חד פעמי

(צילום: באדיבות חדשות 2, עריכה: יותם בן-דוד)

משה קצב - מי שהורשע בביצוע עבירות מין חמורות בנשים שעבדו תחתיו - לא מתייאש וממשיך לפעול להפחתה בעונשו: פרקליטו של הנשיא לשעבר, עורך הדין יורם שפטל, הגיש בקשה לבית המשפט העליון להציג ראיות חדשות במסגרת בקשתו לקיים דיון נוסף בהרכב מורחב בנוגע להרשעתו של קצב באונס. במסיבת עיתונאים שערך היום (חמישי) הציג שפטל שתי ראיות חדשות שלטענתו מחזקות את הגרסה שהציג קצב במשפט, ומקעקעות את קביעות המחוזי והעליון לפיהן הוא הציג גרסא שקרית באשר לאירועים שסביב מקרה האונס הראשון שבו הורשע - אונס א' ממשרד התיירות.

קצב הורשע בכך שאנס את א' ממשרד התיירות לאחר אירוע של העדה הפרסית בו השתתף. על פי קביעת בית המשפט, לאחר האירוע, הסיע קצב את א' ללשכתו בבית הטקסטיל בתל אביב ושם אנס אותה. קצב טען מנגד במהלך המשפט, כי לאחר האירוע הסיע את אמו לקריית מלאכי ולכן לא ייתכן שאנס את א'. כמו כן, טען קצב כי היה איתו מאבטח באוטו מכיוון שנהנה אז מאבטחה צמודה. במהלך המשפט נטען מנגד כי באותה תקופה קצב לא היה זכאי לאבטחה אישית וכי באירוע הייתה אבטחה היקפית כיוון שנכחו שם ראש הממשלה והנשיא וכי לא היה עימו מאבטח באוטו.

ראיות חדשות במשפט משה קצב - אימו של משה קצב, פברואר 2012. ספק 500
הראיה שהוצגה. בעיגול - אימו של קצב באירוע של יהודי פרס/ספק 500

שפטל הציג הערב סרטון וידאו שמראה כי במהלך האירוע קצב הסתבובב עם מאבטח צמוד ועל כן הדבר מוכיח את גרסתו. כמו כן, טען כי פלט שיחות הטלפון מוכיח כי התקיימה שיחה בינו לבין א' כשעה לאחר שלטענת השב"כ קצב כבר נכנס לרכבו. לטענתו, הדבר מוכיח כי לא ייתכן ששהה באזור כשעה לפני שאסף את א' מכיוון שלא יכול היה להסתובב ללא מאבטח. כמו כן, הציג שפטל תמונת סטילס שבה נראית אמו של קצב באירוע, דבר המחזק את הטענה שהסיע אותה לאחר האירוע לקריית מלאכי.

יצוין כי במהלך המשפט טענה הפרקליטות כי היו שני "חלונות זמן" שבהם יכול היה קצב לאנוס את א'; או מיד לאחר שנכנס לרכבו (כיוון שבשלב זה היו שלושת רבעי שעה בהם לא שוחח עם א' טלפונית לכן ייתכן והיו יחד) או כשעה וחצי לאחר מכן, גם אז יש "חלון" בפלט שיחות הטלפון.

בפרקליטות לא הגיבו היום על הראיות החדשות, אולם גורם בפרקליטות אמר כי אותם צילומים אינם מוכיחים את טענת קצב לפיה לא ייתכן שהסיע את א' לביתה, כיוון שעצם העובדה שאמו הייתה באירוע או שהיה לו מאבטח אינם מוכיחים שאלה נכנסו איתו לרכב ונסעו עימו לקריית מלאכי.

בחודש דצמבר 2010 הרשיע בית המשפט המחוזי בתל אביב את קצב בשתי עבירות אונס, עבירות מעשה מגונה ועבירות של הטרדה מינית. בחודש מרץ 2011 גזר בית המשפט על קצב שבע שנות מאסר בפועל, שנתיים מאסר על תנאי ופיצוי בסך 125 אלף שקלים לקורבנותיו. בדצמבר 2011 החל קצב לרצות את עונשו.

עוד על פרשת קצב
לפני חודשיים: משה קצב נכנס לכלא מעשיהו
א' ממשרד התיירות עם הרשעת קצב: "קשה לשמוח ביום הזה"
א' סיפרה על האונס: "משה קצב השכיב אותי בכוח ואנס"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully