וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברחבי העולם מתכוננים ליום הדין בחרדה - ועם וודקה

בני המאיה כבר הודיעו שיום שישי אינו צפוי לבשר חורבן פיזי, אך רבים בעולם אוגרים נרות ומזון באבקות. בסין נעצרו מפיצי שמועות, וברוסיה מוכרים ערכות הישרדות למשבר צבאי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

סוף העולם כבר ממש מעבר לפינה, והעולם לא נותר אדיש. בעוד יומיים בדיוק יגיע לקצו לוח השנה של בני המאיה, ורבים ברחבי העולם מאמינים שהאנושות, כפי שאנו מכירים אותה, נדונה לכיליון, גם אם הסיבה לכך אינה ברורה – מלחמה גרעינית, אסון טבע או רעב פתאומי. כך או כך, ההכנות ברחבי הגלובוס בעיצומן, ובמקסיקו - ארצם של המאיה - נהנים בינתיים בעיקר מעלייה בתיירות. בעיר שו?ל, שפירוש שמה "הסוף", כבר מכינים את מכוני הספא, למרות שהתושבים המקומיים מתייחסים לנבואות הזעם די בזלזול. זינוק בתיירות דווח גם מסביב לשני אתרים בטורקיה ובצרפת, שנחשבים ליעד מבוקש למי שמבקש להינצל מיום הדין.

פדרו יואיקב, נציג של בני המאיה, ביקש להרגיע את החשש העולמי, ואמר כי "אנחנו מאמינים שבסך הכל מדובר במחזור שמסתיים. אנחנו לא חושבים שתקרה איזו טרגדיה או אסון, אלא שזה פשוט סיומו של עידן. אולי יהיו שינויים, ואולי לא יהיו". לדבריו, לא סביר שתהיה "הפרעה גדולה" בעולם כפי שרבים חושבים.

מתכוננים לסוף העולם לפי אמונת בני המאיה. יוטה, ארה"ב. דצמבר 2012. רויטרס
מקלט זמני ל"יום הדין" הנמכר על ידי קבלנים ביוטה, ארה"ב (צילום: רויטרס)/רויטרס

גם בסין סיפרו סוחרים על מכירות מוגברות של נרות, בשל חששם של תושבים רבים מהפסקות חשמל שילוו את היום האחרון של האנושות – 21 בדצמבר 2012. "היו כאן כמה שקנו חבילות כפולות", סיפר מוכר נרות במחוז צ'נגדו. בתחילת השבוע דווח כי המשטרה עצרה במחוז צ'ינגהאי שבמרכז סין מאות בני אדם, החברים בכתות שונות שהפיצו שמועות על סוף העולם. לפי דיווחים של כלי התקשורת הממלכתיים בסין, המשטרה ערכה מבצע בזק נגד כת נוצרית המכונה "כנסיית האל הכל-יכול", שחבריה הפיצו חומרי תעמולה המתריעים מפני קץ האנושות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מתכוננים לסוף העולם לפי אמונת בני המאיה. יוטה, ארה"ב. דצמבר 2012. רויטרס
ערכת מזון לשעת חירום. יש מי שמעדיף וודקה פשוטה (צילום: רויטרס)/רויטרס

גם ברוסיה יש מי שמתכונן לקראת סוף העולם, ובעיר טומסק יש מי שמנצל את החרדה האפוקליפטית למטרות מסחריות. כמה יזמים כבר החלו למכור "ערכות סוף העולם", המכילות את כל שצריך כדי לשרוד ביום האחרון של האנושות על פני כדור הארץ. בין היתר, הערכות מכילות כדורי הרגעה, תחבושות ותרופות נגד התקפי לב - וגם פחם "למקרים קיצוניים". הערכות כוללת גם מזון משומר וסבון, וגם מחברת ועיפרון שיסייעו לתעד את רגעי האסון ואת חוויות ההישרדות שתתלווה אליו. הערכה, באופן טבעי, כוללת גם בקבוק וודקה, שיעזור לשרוד את רגעים המשבר.

לקריאה נוספת
סוף העולם ב-2012? לא אם תשאלו את חוקרי המאיה
”שעון יום הדין” מתקתק: התקרבנו לחורבן גרעיני
רוצים להינצל? בכפר הקטן בצרפת נערכים לישועה
2012 לא לבד: נבואות סוף העולם שהתבדו - ואלו שבדרך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully