וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי קונטיקט: המבקר יבחן התנאים לקבלת נשק בארץ

מבקר המדינה החליט לבדוק את נושא פיקוח הנשק בישראל, ימים אחרי הטבח בארה"ב. המטרה: להגביר את האכיפה על נושאי נשק, במיוחד לאור מקרי ירי של מאבטחים

מבקר המדינה יוסף שפירא החליט לפני כמה ימים להתחיל בבדיקת הפיקוח על נשק בישראל. במסגרת הבדיקה, שההחלטה על קיומה התקבלה לאחר הטבח בבית הספר בקונטיקט, ייבחן המבקר את הקריטריונים לקבלת נשק ואת אכיפתם. מבקר המדינה החליט לערוך את הבדיקה במיוחד לאור שורת המקרים האחרונים של אירועי ירי ורצח בהם היו מעורבים עובדי חברות שמירה ומאבטחים - שפועלים באישור המדינה.

הביקורת תתמקד ביישום הפיקוח על רישוי כלי ירייה, ובקריטריונים לקבלת רישיון נשיאת נשק. המבקר יבדוק גם אם חברות השמירה, המספקות נשק ורישיונות למאבטחים, מקיימות את התנאים הקבועים בחוק. הבדיקה נמצאת בשלביה הראשונים.

קבלת רישיון לכלי ירייה בישראל מותנית בעמידה בקריטריונים, הנקבעים על ידי השר לביטחון הפנים בתאום עם גורמי הביטחון. בנוסף, על מבקש הרישיון לעמוד באחת מן העילות שנקבעה על ידי המשרד, בהן מגורים או עבודה ביישוב זכאי, הובלת חומרי נפץ, שירות מילואים ביחידות מיוחדות ובעלי "עניין מיוחד" מטעם גורמי הביטחון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשוד כי רצח את אשתו והספר בעזרת הנשק שהחזיק ברישיון לצורך עבודתו. הארכת מעצר לבגץ בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד המקרים הזכורים בהם היה מעורב אדם ברצח באמצעות נשק שהיה לו ברישיון אירע בתחילת החודש, אז לפי החשד רצח יבגני בגץ בן 23 את אשתו גלינה והספר שלה רוסלן זכרוב בבאר שבע. הנשק היה ברשותו לצורך עבודתו בשמירה על ילדים. על פי החשד, בגץ הגיע למספרה ברחוב דרך מצדה, שאותה ניהל זכרוב, וירה בשניים מטווח קצר בעת שהם עמדו ושוחחו מחוץ למספרה.

בחודש אוקטובר האחרון גבר בן 65 ירה באשתו בת ה-55 בדירתם שברחוב הרצל בחדרה. האישה נפגעה בידה מהקליע ופונתה במצב בינוני בידי צוותי מגן דוד אדום לבית החולים הלל יפה בעיר. מחקירה ראשונית של המשטרה עלה כי בדירת בני הזוג נחגג יום הולדת, ולאחר שהאורחים התפזרו פרץ ויכוח בין בני הזוג, במהלכו שלף הגבר - העובד כמאבטח ומחזיק אקדח ברישיון - את נשקו, וירה שתי יריות לעבר האישה שנפגעה קל בידה ובגפיה התחתונות. לאחר מכן הזעיק הבעל בעצמו את המשטרה, שעיכבה אותו לחקירה והחרימה את אקדחו.

תושבי קונטיקט מתאבלים על הרצח בבית הספר,דצמבר 2012.. רויטרס
מתאבלים על קרבנות הטבח בניוטאון, קונטיקט/רויטרס

אתמול הודיע הבית הלבן כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, יתמוך ביוזמת החקיקה המגבילה ייצור רובי סער, בעקבות הסערה הציבורית בארה"ב לאחר הטבח בעיירה ניוטאון בו נרצחו 27 בני אדם. מדובר בניסיון להחיל מחדש חוק שהתקבל בשנת 1994 ונחתם על ידי הנשיא דאז ביל קלינטון, אשר תוקפו פג בתקופת כהונת ג'ורג' וו. בוש – ומאז נכשלו המאמצים לחדשו. היוזמה הנוכחית לחדש את החוק מובלת על ידי חברת הסנאט דיאן פיינשטיין. דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, ציין כי הנשיא רוצה לבצע את המהלך "בשבועות הקרובים". כמו כן, ציין כי הנשיא יתמוך במאמצים להסדרת רכישת נשק בתערוכות. "זה ברור שכאומה לא עשינו די על מנת לפתור את הבעיה של תקיפות באמצעות נשק חם", אמר קרני לעיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully