וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בטקס בקונטיקט: "הטרגדיות חייבות להיפסק"

17.12.2012 / 7:50

נשיא ארה"ב בא לעיירה ניוטאון ונפגש עם משפחות הקורבנות שנטבחו בבית הספר סנדי הוק. בנאומו בטקס לא הציע אובמה מדיניות חדשה לאכיפת חוקי הנשק, אך רמז כי הוא בשל לשינוי

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בא לפנות בוקר (שני) לקונטיקט ונפגש עם קרוביהם של 26 הנרצחים בבית הספר סנדי הוק בעיירה ניוטאון. אובמה נפגש עם צוותי ההצלה שטיפלו באירוע, ונשא דברים בטקס זיכרון שנערך בעיר. לצד אנשי דת נוצרים שנאמו בטקס, רב השמיע בתחילת האירוע תפילת אל מלא רחמים.

בנאומו, לא הציג אובמה מדיניות חדשה לאכיפת חוקי הנשק, אך מדבריו השתמע כי הממשל בשל לשינוי מסוים בנושא, ואובמה הדגיש כי בכוונתו להיאבק כדי ש"טרגדיות כאלה לא יישנו".

"התכנסו כאן היום כדי לציין את זכרם של 20 ילדים יפהפיים ושישה מבוגרים יוצאי-דופן", אמר אובמה בראשית נאומו. "הם איבדו את חייהם בבית ספר שיכול היה להימצא בכל עיר באמריקה. הגעתי כדי להביע את אהבתה ואת תפילתה של האומה, ואני נותן את דעתי לכך שמילים אינן יכולות להביע את עומק הצער או לרפא את הפצעים. אני רוצה להגיד לכם שאינכם לבד באבלכם, ושהעולם שלנו נקרע. בכינו אתכם והחזקנו את ילדינו חזק. ניוטאון, אתם לא לבד".

אתר ההנצחה בזירת הטבח בקונטיקט. דצמבר 2012. רויטרס
אתר הזיכרון בניוטאון לזכר 26 הנרצחים בבית הספר/רויטרס

הטבח בקונטיקט - כותרות אחרונות:
ניוטאון מתאוששת: "מנסים למצוא כוח, לא היגיון"
מסלול ההרג: "היורה פרץ ביריות אל בית הספר"
בקונטיקט מתפללים, והסוכנים פושטים על חנויות הנשק

"בימים קשים אלה, הייתם השראה עבורנו", אמר אובמה לקהל. "הצגתם כוח והקרבה. צוות בית הספר לא נרתע ולא היסס", אמר הנשיא, והקריא את שמותיהם של צוות בית הספר שנרצח באירוע. "הם הגיבו כפי שכולנו מקווים שנגיב בנסיבות מזוויעות כאלה. הם נתנו את חייהם להגן על הילדים שטיפלו בהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נשיא ארה"ב ברק אובמה בטקס זיכרון בניוטאון, קונטיקט. דצמבר 2012. רויטרס
"בימים קשים אלה הייתם לנו השראה". אובמה/רויטרס

"כאומה, אנו נותרים עם שאלות קשות" אמר אובמה. "כל הורה יודע שאין מה שלא נעשה כדי להגן על ילד מרוע (... ) כולנו הורים וכולם הילדים שלנו. המשימה הראשונה שלנו היא לדאוג לילדים שלנו. אם לא נעשה את זה נכון, לא נעשה דבר נכון. כך נישפט כחברה. האם אנחנו עומדים במחויבות שלנו? האם אנו יכולים לומר שאנו עושים מספיק כדי להרחיק את הילדים מכל פגע? האם אנו עושים מספיק, כדי לתת לכל הילדים במדינה את ההזמנות הראויה לחיות חייהם באושר? שאלתי את עצמי זאת בימים האחרונים, והתשובה היא 'לא'. אנו לא עושים זאת ועלינו להשתנות", אמר הנשיא, במה שמשתמע כביקורת על חוקי אחזקת הנשק בארה"ב.

"זו הפעם הרביעית שלי כנשיא שחיבקנו ניצולים ושניחמנו משפחות של קרבנות. יש קרבנות מדי יום ברחבי אמריקה, שכל אשמתם היא שהיו במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון. אי אפשר לסבול זאת. הטרגדיות צריכות להסתיים ועלינו להשתנות", הדגיש אובמה. "בשבועות הקרובים אעשה כל מה שביכולתי כדי למנוע עוד טרגדיות כמו זו. איזו ברירה יש לנו? אי אפשר לקבל אירועים כאלה כשגרה". אובמה סיים את דבריו בהקראת שמותיהם של הקרבנות.

טקס הזיכרון לקרבנות הטבח בניוטאון, קונטיקט, 17 בדצמבר 2012. רויטרס
אנשי המשטרה בטקס בניוטאון, לפנות בוקר/רויטרס

במקביל, נחשפים פרטים חדשים על משפחתו של החשוד ברצח, אדם לנזה, שנרצחה גם היא במסע ההרג של בנה. לפי המקומון "ניו יורק דיילי ניוז", פחות משבוע לפני שלנזה ביצע את הטבח בבית הספר בקונטיקט, אמו, ננסי, אמרה כי היא "מרגישה שהיא מאבדת אותו", וכי לתחושתה "בנה נעשה גרוע יותר". הדברים מבוססים על ריאיון שנערך עם ידיד של האם שנהג לשתות עמה. לדבריו, שמו של אדם עלה לעיתים רחוקות מאוד בשיחה עם האם. "היא רק הייתה מביטה בכוס השתייה ואומרת 'אני לא יודעת', אני מודאגת שאאבד אותו'", אמר הידיד, שנהג לשתות עם האם בבאר מקומי. לדברי הידיד, ננסי לנזה אף גילתה לו כי בנה אדם נוהג "לשרוף את עצמו במצית".

מארשה לנזה, דודתו של אדם לנזה, סיפרה כי האם ננסי אגרה מזון בביתה מחשש לאירוע אפוקליפטי שיביא לקץ העולם. "היא התכוננה לקריסה כלכלית ואני חושבת שהיא שמרה את הרובים לצורך הגנה עצמית משום שגרה לבד", אמרה הדודה בראיון ל"דיילי מייל" הבריטי.

ננסי לנזה, אמו של אדם לנזה שרצח 26 בני אדם בטבח בקונטיקט. רויטרס
אגרה נשק ונהגה לבלות בבארים. ננסי לנזה/רויטרס

לפי חקירת המשטרה המתמשכת, אדם לנזה נשא ברשותו מאות כדורי תחמושת. דובר משטרת קונטיקט, פול ואנס, אמר כי לנזה השתמש בכלי נשק מסוג בושמסטר AR-15 כאשר ירה ברוב הקורבנות, אך התאבד ביריית אקדח. לנזה נשא אקדח נוסף, ובמכוניתו אותר רובה אחר. הוא על גופו כמה מחסניות, שבכל אחת מהן 30 כדורים.

בית הספר היסודי "סנדי הוק" בניוטאון צפוי להיסגר ו-436 התלמידים ששרדו את הטבח לא ישובו אליו, אלא לבית הספר צ'וק היל בעיירה הסמוכה מונרו. שאר בית הספר בניוטאון צפויים לשוב לפעילות רגילה ביום שלישי.

(עדכון ראשון: 2:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully