וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניוטאון מתאוששת: "מנסים למצוא כוח, לא היגיון"

16.12.2012 / 22:11

יומיים אחרי הטבח שזעזע את אמריקה, העיירה בקונטיקט לא יורדת מהכותרות בעולם, אך התושבים, ובהם הקהילה היהודית, מנסים לחזור לשגרה. תושב לוואלה!: הכי קשה זה להסביר לילד

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

"אנו חשים המון כאב וייסורים. אנו מאוחדים יחדיו, כולם מנסים לסייע לכולם, נשענים אחד על השני", סיפר הערב (ראשון) לוואלה! חדשות דויד וינר, תושב ניוטאון בעשר השנים האחרונות, כשהוא חנוק מדמעות. "זה הכה בנו בתדהמה. אנו מנסים להתגבר על זה יחד, ואני בטוח שנתגבר". וינר מספר כי ניוטאון היא עיירה שקטה, "מקום נפלא לגדל בו משפחה". "זו לא עיירה כל כך קטנה כמו שמתארים בתקשורת", הוא מסביר, "אך עכשיו כולם חברים של כולם כאן".

הטבח בקונטיקט - כותרות אחרונות
מסלול ההרג: ”היורה פרץ ביריות אל בית הספר”
בקונטיקט מתפללים, והסוכנים פושטים על חנויות הנשק
"שרלוט לבשה שמלה חדשה, אמילי אהבה לצייר"; ארה"ב באבל

תושבי קונטיקט מתאבלים על הרצח בבית הספר,דצמבר 2012.. רויטרס
"הילדים הגיעו לבית הכנסת שבורים"/רויטרס

על אף הטרגדיה שהכתה בניוטאון רק לפני יומיים, התושבים מנסים לחזור לשגרה. "אנשים חזרו לחיים הרגילים שלהם. ביום שלישי יחזרו בתי הספר לפעילות רגילה". וינר תיאר רחובות שקטים שהתמלאו לפתע באינספור ניידות שידור מכל העולם והודה על התמיכה הרבה שהם מקבלים. "אנחנו מקבלים תמיכה מדהימה מהמושל, מהנשיא, מכל העולם, ואנחנו מוקירי תודה. כרגע אנחנו לא מנסים למצוא היגיון במה שקרה, רק כוחות להמשיך הלאה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אבל בבית הכנסת בניוטאון, קונטיקט, דצמבר 2012. AP
אבל בבית הכנסת/AP

בתו הצעירה ביותר של וינר, בת 13, לומדת בחטיבת הביניים בעיירה. "כולם התקשרו מיד לילדים שלהם. זה היה סוריאליסטי. הדבר הקשה ביותר היה להסביר את זה לילדים". וינר הוא חבר הקהילה היהודית בעיירה הקטנה, אחד ממאה המשפחות היהודיות שם. "הילדים הגיעו היום לבית הכנסת שבורים. לא היה הרבה מה להגיד להם מלבד זה שלא כל האנשים הם כאלה, ולדבר על הטראומה". כעת נערכים בבית הכנסת להלווייתו של אחד ההרוגים, נוח פוזנר בן ה-6, שתתקיים בשעות הצהריים מחר, שעון ארצות הברית. "הרב מתארגן כעת לקראת ההלוויה, אחריה נעשה כל שבכוחותינו בכדי לסייע למשפחתו".

"אחזקת נשק היא לא הבעיה - אלא האלימות"

כאמור, בתי הספר ישובו לפעול בעוד יומיים. כולם מלבד בית הספר היסודי "סנדי הוק". "בניין בית הספר הרוס לחלוטין. קירות נפלו, הדלת הראשית מנופצת ושברי זכוכיות פזורים בכל מקום". וינר סיפר על מנהלת בית הספר היסודי, דון הוקספרונג, שהתנפלה על היורה ונורתה למוות ותיאר "אישה ידועה מאוד בעיר ומאוד אהובה".

ביומיים האחרונים התעורר ברחבי ארצות הברית דיון בנוגע לקלות בה כל אדם מסוגל לרכוש נשק, והספקולציות אם הנשיא ברק אובמה יפעל להביא לשינוי התיקון השני בחוקה, המאפשר זאת. "כאן אנחנו לא מדברים על הגבלת אחזקת נשק, אלא על האלימות. יש המון אלימות בתרבות שלנו. הבעיה האמיתית היא שאנשים חושבים שאפשר לפתוח בעיה עם אקדח", אמר וינר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully