וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסלול ההרג: "היורה פרץ ביריות אל בית הספר"

כמעט 48 שעות לטבח בבית הספר היסודי בקונטיקט, ופרטי החקירה מתחילים להתבהר: אדם לנזה בן ה-20 עטה על עצמו אפוד מגן, ירה באמו, נהג אל בית הספר ופרץ פנימה ביריות

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

צעיר נחבא אל הכלים, מבריק, ללא עבר פלילי, אולי בעל מוגבלות מסוימת - אך יותר מכל, אדם לנזה בן ה-20 היה וייוותר תעלומה. מכריו מתקשים לעכל את הפער בין הצעיר שהכירו, שאהב לשחק כדורגל, לגלוש על סקייטבורד ולשחק במשחקי וידאו, לבין היורה שהרג 27 בני אדם, בהם 20 ילדים, והתאבד. חוקרים ובלשים של משטרת קונטיקט עדיין מנסים לחבר את חלקי הפאזל הסבוך של הבוקר האיום בעיירה הקטנה ניוטאון שבדרום המדינה.

הטבח בקונטיקט - כותרות אחרונות:
בקונטיקט מתפללים, והסוכנים פושטים על חנויות הנשק
אביו של היורה בקונטיקט: ”גם אנחנו שואלים למה”
”שרלוט לבשה שמלה חדשה, אמילי אהבה לצייר”; ארה”ב באבל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בן המשפחה הקשה ביותר". לנזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

משפחתו של לנזה עברה מניו המפשייר לרחוב אוגנדה שבניוטאון. כשהיה בן 17 הוריו התגרשו ואדם ניתק קשר עם אביו, אשר התחתן בשנית ועבר לעיירה סמוכה. "הוא היה שקט, ילד נחמד", סיפרה דודתו מארשה לחדשות CNN. "הוא בהחלט היה בן המשפחה הקשה ביותר, בכל משפחה יש אחד כזה, אך הוא מעולם לא הסתבך עם רשויות החוק". קרוב משפחה סיפר לחוקרי המשטרה כי ללנזה היה סוג של אוטיזם, אך אין קשר בין ההפרעה הניורולוגית ממנה סבל למחלות נפש ואלימות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

בבוקר יום חמישי התעורר אדם בביתו, עטה על עצמו מדים שחורים ואפוד מגן וירה למוות באמו, ננסי. הוא התחמש בארבעה נשקים מהאוסף של אמו ונהג משם לבית הספר "סנדי הוק", שמונה קילומטרים בלבד מביתו. "הוא ירה את דרכו אל תוך בית הספר הנעול", סיפר מושל קונטיקט, דן מלוי ל-ABC. "הוא השתמש באחד הנשקים שהחזיק כדי לנפץ את הזכוכיות ואז פסע פנימה". המשטרה המקומית אישרה כי לנזה אכן פרץ אל שטח בית הספר, אשר מערכת אבטחה חדשה הותקנה בו לאחרונה, אך לא אישרו כי השתמש בנשקו כדי לעשות כן. סוכנים פדרליים פשטו על עשרות חנויות ברחבי קונטיקט שבהן מוכרים אקדחים ועל מטווחי ירי, בחיפוש אחר רמזים שאולי ישפכו אור על הפרשה.

מושל קונטיקט, דן מלוי, גילה גם כי לנזה התאבד עם כניסתם של כוחות החילוץ הראשונים אל שטח בית הספר. "הוא ירה מספר פעמים, נכנס לכיתה הראשונה ואז ולכיתה השנייה". כל הקורבנות, בהם ילדים לא גדולים מגיל 7, נהרגו מירי הרובה של לנזה, חלקם מטווח קצר. הקריאה הראשונה לעזרה מתוך בית הספר הגיעה מאדם שנפצע בתקרית, אך שרד: "הגבנו לקריאה במהירות, אך כמו שכולם כבר יודעים, הבחור החולה הזה, חולה נפש ללא ספק, הרג את אמו ואז מספר גדול של אנשים", סיפר מלוי. כשנשאל אם הילדים סבלו, ענה מלוי כי "אם הם סבלו, זה לא היה לזמן רב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully