וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקונטיקט מתפללים, והסוכנים פושטים על חנויות הנשק

16.12.2012 / 16:48

תפילות יום ראשון בניוטאון הוקדשו ל-20 תלמידי כתה א' ושבעת המבוגרים שנטבחו בבית הספר. החוקרים עדיין מנסים לזהות את המניע לרצח. הנשיא אובמה יבוא בערב לבקר בעיר

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

קונטיקט מתעוררת לבוקר שאחרי ההודעה המרה על זהות ההרוגים בטבח ומתחילה לאסוף את השברים. תפילות יום ראשון בעיירה הקטנה ניוטאון, בה נטבחו ביום שישי האחרון 20 תלמידי כיתה א' ושבעה אנשי צוות בית הספר 'סנדי הוק', מוקדשות לזכר הקורבנות. במקביל, דיווחו כלי תקשורת בארה"ב כי עשרות סוכנים פדרליים ביקרו בחנויות למכירת כלי נשק ברחבי קונטיקט, בניסיון להתחקות אחר רמזים למניע שהוביל לרצח.

בערב, צפוי הנשיא ברק אובמה לבקר את משפחות ההרוגים, ולהודות לכוחות שטיפלו באירוע. כמו כן, יישא אובמה דברים באירוע לזכר הקורבנות. בתקשורת יעקבו מקרוב אחר דבריו של הנשיא, בניסיון לחלץ רמזים באשר למהות ה"צעדים המשמעותיים" בהם הבטיח אובמה לנקוט במטרה למנוע את הישנות הטרגדיות מסוג זה.

תושבי קונטיקט מתאבלים על הרצח בבית הספר,דצמבר 2012.. רויטרס
תושבי ניוטאון מתאבלים על הקורבנות/רויטרס

אולם הדיון הפוליטי סביב חוקי הנשק בארצות הברית צפוי להידחק לפינה, על מנת לפנות מקום לאבל ולהזדהות עם תושבי ניוטאון. באחת הכנסיות הקתוליות בעיר, שיציינו בדרשה היום את זכר ההרוגים, הציגו אתמול מחזה בו הייתה אמורה לשחק אחת הילדות שנרצחו בטבח – אוליביה אנג'ל. "היא הייתה אמורה לגלם מלאך במחזה", אמר אתמול איש הכנסייה רוברט וייס לקהל, "עכשיו היא מלאך בגן עדן".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

הודעה מסתורית: "צפו בחדשות ביום שישי בבוקר"

בתוך כך, בעוד פרטי החקירה עדיין מעורפלים וחשאיים ברובם, בתקשורת ממשיכים להעלות השערות באשר לטבח. אתמול דיווח האתר "אינפו-ווארס" כי ביום רביעי שלפני הרצח, התפרסם באתר הפורומים 4chan פוסט שעשוי לשפוך אור על האירוע.

משתמש מאזור קונטיקט, בכינוי iKTatjYX’, כתב: "ביום שישי אני הולך להתאבד וזה יגיע לחדשות, צפו בשעה 9:00 בבוקר". מתחת להודעה, צורפה תמונת גופתם של האחראים לטבח המפורסם בתיכון קולומביין בקולורדו בשנת 1999. המשתמש לא פרסם הודעה נוספת מאז הטבח. עם זאת, אין כל אישור לכך שההודעה קשורה לאירוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין כל אישור לכך שההודעה קשורה לטבח/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך היום יסיירו בעיירה סוכנים פדרליים שינסו לשפוך אור על המניע לטבח הנורא, שבוצע על ידי אדם לנזה בן ה-20 – שגופתו אותרה בזירה. אמו של לנזה, ננסי, נורתה על ידו בדירתו בניוטאון באמצעות כלי נשק שהיו בבעלותה ורשומים באופן חוקי תחת שמה. כעת, צפויים הסוכנים לסייר במטווחי ירי ובחנויות נשק באזור – במטרה לחדור לשורש חיבתה של ננסי לירי, שהובילה בסופו של דבר לטבח הטרגי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מימין: אוליביה אנג'ל, נח פוזנר, אמילי פרקר, גרייס מקדונל/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי סוכנות הידיעות איי-פי, הסוכנים צפויים לסייר באתרים במטרה לברר מדוע מורה בבית ספר יסודי, גרושה, שמתגוררת בעיירה שקטה בקונטיקט, החזיקה באוסף נשק כה מרשים – והאם אכן נהגה לאמן גם את בנה בירי. במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול, העריך מנהל המכון לרפואה משפטית בקונטיקט, ד"ר וויין קרבר, כי הקורבנות נורו כולם יותר מפעם אחת - חלקם מטווח אפס.

גורם המעורה בחקירה סיפר לסוכנות כי שלושה כלי נשק נמצאו בתוך בית הספר, ואחד נמצא מחוץ לו. הנשק ששימש לרצח, לדבריו, היה נשק קל מתוצרת בושמאסטר, הנפוץ בקרב אנשי ביטחון בארצות הברית וכן בתחרויות צלפים. מדובר בנשק ששימש את הצלפים הסדרתיים שהורשעו ברציחתם של מספר בני אדם באזור וושינגטון בשנת 2002.

הדגל שבראש הבית הלבן הורד לחצי התורן לאחר הטבח בבית הספר בקונטיקט. רויטרס
מהם ה"צעדים המשמעותיים" בהם אובמה מתכוון לנקוט? הבית הלבן, היום/רויטרס

רשימת קורבנות הטבח

שרלוט בייקון - בת 6
דניאל בארדן - בן 7
אוליביה אנג'ל - בת 6
ג'וזף גאי - בן 7
אנה מרקז-גרין - בת 6
דילן הוקלי - בן 6
מדליין הסה - בת 6
קתרין האבארד -בת 6
צ'ייס קוולסקי - בן 7
ג'ס לואיס - בן 6
ג'יימס מאטיאולי - בן 6
גרייס מקדונל - בת 7
אמילי פרקר - בת 6
ג'ק פינטו - בן 6
נוח פוזנר - בן 6
קרוליין פרווידי - בת 6
ג'סיקה רקוס - בת 6
אוויל ריצ'מן - בן 6
בנג'מין וילר - בן 6
אליסון וואיט - בת 6
לורן רוסו - בת 30
מרי שרלך - בת 56
רייצ'ל דווינו - 29
ויקטוריה סוטו - בת 27
אנה מארי מרפי - בת 52
דון הוקספרונג - בת 47

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully