וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי בקונטיקט לאחר הטבח: "הרגשה של חוסר אונים"

תושבי דרום קונטיקט מתקשים לעכל כיצד הפרוור הקטן שלהם הפך באופן טראגי למקום המדובר בעולם. "יעבור זמן עד שתושבי ניוטאון יתאוששו". אובמה יבקר את משפחות ההרוגים בעיירה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

קונטיקט מנסה להתאושש מהטבח המזעזע: אדי, ישראלי לשעבר המתגורר בעיירה ווסטפורט שבקונטיקט עם בני משפחתו, סיפר לוואלה! חדשות כי לאחר שהתפרסמה זהות היורה, אדם לנזה, הוא הבין כי אחד מקרובי משפחתו עבד סמוך למקום עבודתו. "אי אפשר לדעת איפה דבר כזה יכול לקרות. אני לא מבין איך אדם מגיע למצב הזה, איך הסביבה שלו לא שמה לב שהוא נמצא במצוקה? להרוג ילדים חפים מפשע - זה בכלל לא נתפש".

הטבח בבית הספר בניוטאון קונטיקט. AP
תושבי ניוטון מתפללים בכנסייה המקומית לאחר הטבח/AP

הוא סיפר כי שמע על הטבח בזמן שהיה בעבודה. "פתחנו CNN ופשוט נדבקנו למסך הטלוויזיה. כל מי שהיה איתי עזב הכול וצפה בטלוויזיה". לדבריו, "שלחתי הודעות טקסט לילדים שלי, כדי לוודא שהכול בסדר". אדי סיפר כי "ההרגשה היא של חוסר אונים. כשהתקשרתי לבני הרגשתי לא טוב, ואני רק יכול לתאר לעצמי מה עבר על ההורים של התלמידים מבית הספר בניוטאון".

בעקבות הטרגדיה, הודיע אמש (שבת) הבית הלבן כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, יערוך היום ביקור בעיירה ניוטאון. אובמה, שבכה בנאום שנשא זמן קצר לאחר הטבח, צפוי לבקר את משפחות ההרוגים ולהודות לכוחות שטיפלו באירוע. כמו כן, צפוי אובמה לשאת דברים באירוע לזכר הקורבנות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

פורסמו שמות הקרבנות

בעוד תושבי קונטיקט והעולם עוקבים אחר התפתחויות החקירה, פורסמו שמותיהם של 26 התלמידים ואנשי צוות בית הספר אשר נרצחו בטבח. בנוסף אליהם, נרצחה ננסי לנזה, אמו של היורה, אדם לנזה.

שרלוט ביקון - בת 6
דניאל בארדן - בן 7
אוליביה אנגל - בת 6
ג'וזף גאי - בן 7
אנה מרקז-גרין - בת 6
דילן הוקלי - בן 6
מדליין הסה - בת 6
קתרין האבארד -בת 6
צ'ייס קוולסקי - בן 7
ג'ס לואיס - בן 6
ג'יימס מאטיאולי - בן 6
גרייס מקדונל - בת 7
אמילי פרקר - בת 6
ג'ק פינטו - בן 6
נוח פוזנר - בן 6
קרוליין פרווידי - בת 6
ג'סיקה רקוס - בת 6
אוויל ריצ'מן - בן 6
בנג'מין וילר - בן 6
אליסון וואיט - בת 6
לורן רוסו - בת 30
מרי שרלך - בת 56
רייצ'ל דווינו - 29
ויקטוריה סוטו - בת 27
אנה מארי מרפי - בת 52
דון הוקספרונג - בת 47

הטבח בבית הספר בניוטאון קונטיקט. רויטרס
"פצענו עמוק, כי אנו קהילה קטנה"/רויטרס

פטרישה לודרה, ראש קהילת ניוטאון, סיפרה על הקושי להתאושש מהאירוע הקשה שהרעיד את העיירה הקטנה. "הפצע עמוק, כי אנו קהילה קטנה. אנו מתאחדים עם המשפחות שסבלו מאובדן גדול", אמרה לודרה וקראה לעיתונאים שהציפו את ניוטאון להתחשב ברגשותיהם: "אבקש שתסייעו לנו בהחלמה. אנא נהגו כלפינו בהבנה. המילים והמעשים שלכם יכולים לסייע לנו או לפגוע בנו. אני רוצה להודות על התמיכה שקיבלנו מכל המדינה והעולם".

"לא בטוח שהקהילה תתאושש"

ג'ון הס, תושב ניוטאון ששהה בזמן הטבח בנמל תעופה בקליבלנד, מיהר לחזור לביתו כששמע מאשתו פטי על הטבח. "עברנו לכאן מהעיר סטמפורד כי האמנו שזו קהילה בטוחה", אמר הס. חואניטה הול, יועצת בבית ספר בעיר רידג'פילד הסמוכה לניוטאון, הסבירה כי ייקח זמן רב עד שתושבי ניוטאון יתאוששו מההלם. "הדבר הקשה ביותר הוא לשוחח על מה שאירע עם הילדים", הסבירה הול, שבתה לומדת בבית ספר הסמוך ל"סנדי הוק". לדבריה, "הדבר הראשון שחשבתי עליו היה הטבח בתיכון קולומביין שבקולורדו. אני לא בטוחה שהקהילה הזו תוכל להתאושש ממה שקרה".

דן מאלוי, מושל קונטיקט, ניסה להסביר, אך לא בהצלחה יתרה, מה קרה בניוטאון - עיירה בת 27 אלף תושבים הממוקמת כ-130 קילומטרים מניו יורק. "השטן ביקר בקהילה שלנו. מה שקרה בבית הספר יותיר סימן בקהילה הזו. כל משפחה ומשפחה תושפע מכך", אמר מאלוי. שעות ספורות לאחר היוודע גודל האסון התארגנו אנשי הכנסייה המקומית לקיום טקס זיכרון לזכר הקורבנות. רבים מהתושבים פנו לעזרת שליחי הכנסייה כדי לנסות לעכל את הטראומה שניפצה את האשליה כי העיירה שלהם בטוחה מפני רוע שלא ניתן להבנה. "אני לא מאמינה שאפשר להיות בטוחים בשום מקום", אמרה לורי אמרל, המתגוררת כ-400 מטרים מבית הספר "סנדי הוק". אמרל סיפרה כי בתה וחבריה, הלומדים בקולג', חוששים כעת להסתובב בעיירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully