וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: יצא למסע הירי כי הסתכסך עם סגל בית הספר

שלושה מארבעת אנשי הסגל עמם הסתכסך על פי החשד היורה, אדם לנזה, נרצחו בטבח בבית הספר בקונטיקט. דיווח: לנזה ניסה לרכוש נשק ביום חמישי, אך סירב לעבור בדיקת רקע - ונדחה

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

אדם לנזה, החשוד שביצע את הטבח בבית הספר סנדי הוק שבקונטיקט ורצח 26 בני אדם, בהם 20 ילדים, ניסה לרכוש רובה יום לפני הירי – אך סורב. כך דיווחה הערב (שבת) רשת NBC. על פי הדיווח, לנזה ניגש לחנות כלי נשק בעיירה דנבורי אך בשל סירובו לעבור בדיקת רקע או להמתין לתקופה הקבועה בחוק בטרם יקבל את כלי הנשק, בקשתו נדחתה.

26 בני אדם נרצחו בבית ספר יסודי בקונטיקט, דצמבר 2012. רויטרס
כלי הנשק התגלו בבית הספר/רויטרס

למרות זאת, לנזה, שרצח את אמו ננסי בביתם בניוטאון לפני שיצא למסע הירי, השתמש בארבעה כלי נשק במהלך הטבח בבית הספר. שני מקורות רשמיים מסרו כי כלי הנשק, בהם שני אקדחים בקוטר 9 מ"מ ורובה מסוג AR-15, היו רשומים על שם אמו. שני האקדחים נמצאו בשטח בית הספר, ואילו הרובה התגלה במכונית שבה נהג. מחקירת המשטרה עולה כי רוב הקורבנות, שהתקבצו בשתי כיתות, נורו מטווח קצר על ידי לנזה. הטבח הצית בארצות הברית את הוויכוח ארוך השנים באשר לזכות להחזיק נשק, זכות המעוגנת בחוקה האמריקאית. אך כעת מתגברים שוב הקולות המוחים על הקלות הבלתי נסבלת שבה יכול כמעט כל אחד להשיג כלי נשק רבים ומגוונים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הטבח בבית הספר בניוטאון קונטיקט. רויטרס
הקורבנות נורו מטווח קצר/רויטרס

סגן פול ואנס ממשטרת קונטיקט הסביר במסיבת עיתונאים שקיים כי החוקרים בודקים את כלי הנשק שבהם השתמש לנזה במסע הירי, אך ציין כי המניע לביצוע הטבח לא ברור. עם זאת, גורמים רשמיים המעורים בחקירת המקרה מסרו כי נבדק חשד לפיו לנזה הסתכסך עם ארבעה מאנשי הצוות בבית הספר, יום לפני הטבח. הגורמים הוסיפו כי שלושה מהם נהרגו על ידי לנזה במהלך מסע ההרג, ואילו האדם הרביעי שהסתכסך עמו, לא נכח במוסד החינוכי באותו יום. חוקרים פדראליים מתחקרים את האיש. החוקרים הגיעו לחנות כלי הנשק בדנבורי, שבה ניסה ללא הצלחה לרכוש כלי נשק, ותחקרו את העובדים. הם חיפשו בנוסף את ההקלטות במצלמות האבטחה בחנות, שתיעדו את לנזה.

חוקרי הפרשה ממשיכים במלאכת זיהוי הקורבנות, ואט אט מתבררים שמות ההרוגים. ואנס ציין כי "בידי החוקרים ראיות טובות שיעזרו להבין איך, וחשוב מכך, למה זה קרה". הוא הסביר כי בניגוד להערכות הראשונות, לנזה פרץ בכוח לבית הספר ולא נכנס דרך אחת הכניסות במקום. "ברגע שגילינו את זהות היורה פעלנו רבות כדי לגלות עליו כמה שיותר פרטים", אמר סגן ואנס, והוסיף כי "החוקרים בחנו לגביו מי הם בני משפחתו, חבריו ומקום המגורים שלו". קצין המשטרה הדגיש כי "הבלשים ינתחו הכול ויתנו בהמשך תמונה כללית של כל מה שאירע". ואנס ציין כי בידי החוקרים עדות של אשה שנפצעה במהלך מסע ההרג בבית הספר, שתעזור לחוקרים להבין את מניעיו של לנזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully