וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח בקונטיקט: "היורה פרץ בכוח לבית הספר"

סגן פול ואנס ממשטרת קונטיקט אמר כי בידי החוקרים עדות של פצועה על הטבח שביצע הצעיר אדם לנזה בבית הספר "סנדי הוק", והוסיף כי "החוקרים יגלו איך ולמה זה קרה"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

בעוד ארצות הברית עדיין מנסה לעכל את גודל הטרגדיה שפקדה אתמול (שישי) את העיירה ניוטאון שבמדינת קונטיקט, המשטרה המקומית ממשיכה לחקור את מניעיו של אדם לנזה, הצעיר בן ה-20 שרצח 26 בני אדם, בהם 20 ילדים, במהלך מסע הרג אכזרי בבית הספר היסודי "סנדי הוק" בעיירה. סגן פול ואנס ממשטרת קונטיקט, קיים היום מסיבת עיתונאים שבה הסביר על התקדמות החקירה וטען כי "בידי החוקרים ראיות טובות שיעזרו להבין איך, וחשוב מכך, למה זה קרה".

טבח בבית ספר: עשרות הרוגים, בהם ילדים. רויטרס
"החוקרים עדיין אוספים ממצאים מזירת הטבח"/רויטרס

סגן ואנס הסביר כי בניגוד להערכות הראשונות, לנזה פרץ בכוח לבית הספר ולא נכנס דרך אחת הכניסות במקום. "ברגע שגילינו את זהות היורה פעלנו רבות כדי לגלות עליו כמה שיותר פרטים", אמר סגן ואנס, והוסיף כי "החוקרים בחנו לגביו מי הם בני משפחתו, חבריו ומקום המגורים שלו". קצין המשטרה הדגיש כי "הבלשים ינתחו הכול ויתנו בהמשך תמונה כללית של כל מה שאירע". ואנס ציין כי בידי החוקרים עדות של אשה שנפצעה במהלך מסע ההרג בבית הספר, שתעזור לחוקרים להבין את מניעיו של לנזה.

הפתולוג הראשי של קונטיקט, ה. ווין קארבר השני, סיפר כי בדיקת גופות הילדים הסתיימה. "אני עוסק בעבודה שלי כבר 30 שנה, והרגישות שלי היא לא כמו של האיש הממוצע, אבל זה האירוע הכי נורא שאי פעם אני והקולגות שלי ראינו", סיפר קארבר. לדבריו, רוב הפציעות נגרמו מנשק ארוך. הורי ההרוגים לא ראו את גופות ילדיהם אלא רק את התמונות שצולמו. הוא הוסיף כי להערכתו, כל הקורבנות נורו יותר מפעם אחת.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

אחיו של היורה: "סבל מהפרעת אישיות"

לדברי סגן ואנס, בית הספר היה מאובטח וצוותי החירום שהוזעקו למקום נאלצו לפרוץ בכוח למתחם. "הם שברו חלונות כדי להיכנס למבנים בבית הספר", הסביר, והוסיף כי במקום היו שלוש זירות רצח מרכזיות. במשטרה המקומית פועלים במרץ כדי לזהות את כל הקורבנות של לנזה הצעיר, ולדברי ואנס, החוקרים עדיין אוספים ממצאים מזירת הטבח."יש בידינו ראיות טובות אך זה ייקח לפחות עוד יומיים או שלושה. אנו עושים כמיטב יכולתנו כדי לחקור את המקרה. יש לנו שלושה צוותים שפועלים במקביל, אנחנו נתקדם מהר ככל האפשר". לפני שיצא למסע ההרג בבית הספר, לנזה רצח את אמו ננסי, שעבדה כמורה במוסד החינוכי. יתר קרובי המשפחה של הצעיר נחקרו במשטרה. בתחילה זוהה אחיו הבכור של היורה, ראיין לנזה בן ה-24, כמי שביצע את הטבח – ותמונתו אף פורסמה בטעות בכלי התקשורת בארצות הברית.

26 בני אדם נרצחו בבית ספר יסודי בקונטיקט, דצמבר 2012. רויטרס
26 בני אדם נרצחו בבית ספר יסודי בקונטיקט, דצמבר 2012/רויטרס

לאחר תיקון הטעות, הוא נלקח לתשאול, אולם לא נעצר. על אף שהחקירה עדיין בשלביה המוקדמים, גורם במשטרה סיפר כי ראיין "שיתף פעולה באופן יוצא דופן", וככל הנראה לא היה מעורב במעשים. גורמים במשטרה סיפרו כי ראיין סיפר לשוטרים שאחיו הצעיר "סובל מהפרעת אישיות, והוא סוג של אוטיסט". גם אביו של היורה עוכב לתשאול, אולם לא ידוע האם מיוחסים לו חשדות כלשהם בשלב זה. האב התגרש מהאם ננסי לפני מספר שנים – ומאז נישא מחדש. הוא מתגורר באזור העיירה ניוטאון בה בוצע הטבח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully