וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח בקונטיקט: "המנהלת נרצחה כשניסתה להסתער על היורה"

15.12.2012 / 19:50

כלי תקשורת בארה"ב דיווחו כי המנהלת דון הוקספרונג שילמה בחייה כשניסתה להגן על תלמידיה מהטבח: "היא גיבורה". מושל קונטיקט דן מאלוי: "השטן ביקר בקהילה שלנו"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

מנהלת בית הספר היסודי "סנדי הוק", דון הוקספרונג, נהרגה בעת שניסתה להשתלט על אדם לנזה, אשר טבח ב-26 אנשים בבית ספרה, בהם 20 ילדים – כך אישרו הערב (שבת) גורמים רשמיים בקונטיקט. יושבת ראש המועצה לחינוך במדינה, דני לידלין סיפרה כי המנהלת יצאה מפגישה כשלנזה החמוש התפרץ לבית הספר. "מדובר בגיבורה", אמר יושב ראש המועצה המחוקקת של העיר. הוקספרונג, שעבדה בבית הספר במשך כשנתיים, התחבבה תוך זמן קצר על צוות המורים והתלמידים. "זה נורא כל כך לאבד אדם כמוה. התושבים בניוטאון חשים אובדן עמוק של אדם קרוב", אמרה לידלין.

הטבח בבית הספר בניוטאון קונטיקט. AP
צאה מפגישה כשלנזה החמוש התפרץ לבית הספר. המנהלת הוקספרונג/AP

השקט והרגשת הביטחון בעיירה ניוטאון שבקונטיקט התנפצו אתמול בעקבות מסע ההרג שביצע הצעיר אדם לנזה, תושב המקום שרצח 26 בני אדם בבית הספר היסודי "סנדי הוק". תושבי העיירה עדיין לא מעכלים את גודל האסון, שבו נרצחו בדם קר 20 מתלמידי בית הספר, בני חמש עד עשר, במה שתואר בכלי התקשורת כ"טבח האכזרי ביותר שאירע בהיסטוריה של ארצות הברית".

דן מאלוי, מושל קונטיקט, ניסה להסביר, אך לא בהצלחה יתרה, מה קרה בניוטאון - עיירה מנומנמת בת 27 אלף תושבים הממוקמת כ-130 קילומטרים מניו יורק. "השטן ביקר בקהילה שלנו. מה שקרה בבית הספר יותיר סימן בקהילה הזו. כל משפחה ומשפחה תושפע מכך", אמר מאלוי. שעות ספורות לאחר היוודע גודל האסון התארגנו אנשי הכנסייה המקומית לקיום טקס זיכרון לזכר הקורבנות. רבים מהתושבים פנו לעזרת שליחי הכנסייה כדי לנסות לעכל את הטראומה שניפצה את האשליה כי העיירה שלהם בטוחה מפני רוע שלא ניתן להבנה. "אני לא מאמינה שאפשר להיות בטוחים בשום מקום", אמרה לורי אמרל, המתגוררת כ-400 מטרים מבית הספר "סנדי הוק". אמרל סיפרה כי בתה וחבריה, הלומדים בקולג', חוששים כעת להסתובב בעיירה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הטבח בבית הספר בניוטאון קונטיקט. AP
התושבים שואבים כוח מהכנסייה/AP

ג'ון הס, תושב ניוטאון ששהה בזמן הטבח בנמל תעופה בקליבלנד, מיהר לחזור לביתו כששמע מאשתו פטי על הטבח. "עברנו לכאן מהעיר סטמפורד כי האמנו שזו קהילה בטוחה", אמר הס. חואניטה הול, יועצת בבית ספר בעיר רידג'פילד הסמוכה לניוטאון, הסבירה כי ייקח זמן רב עד שתושבי ניוטאון יתאוששו מההלם. "הדבר הקשה ביותר הוא לשוחח על מה שאירע עם הילדים", הסבירה הול, שבתה לומדת בבית ספר הסמוך ל"סנדי הוק". לדבריה, "הדבר הראשון שחשבתי עליו היה הטבח בתיכון קולומביין שבקולורדו. אני לא בטוחה שהקהילה הזו תוכל להתאושש ממה שקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully