וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הטבח: סנאטורית בכירה מקדמת יוזמה להגבלת הנשק

דיאן פינסטיין, יו"ר ועדת המודיעין של הסנאט, אמרה כי בכוונתה להציג בתחילת ינואר הצעת-חוק שתגביל מכירה של כלי נשק כבדים ושל מחסניות: "מאמינה שהנשיא אובמה יתמוך"

בעקבות הטבח בקונטיקט, אומרת סנאטורית בכירה מהמפלגה הדמוקרטית כי בכוונתה לקדם חוק שנועד להגביל את האפשרות לשאת כלי נשק כבדים. לדברי דיאן פינסטיין, יו"ר ועדת המודיעין של הסנאט, החוק יוצג עם פתיחת מושב הקונגרס בשבוע הראשון של חודש ינואר.

פינסטיין, המייצגת בסנאט את מדינת קליפורניה, התראיינה הבוקר (ראשון) לתכנית "פגוש את העיתונות" ברשת אן-בי-סי, ואמרה כי נוסח החוק יוצע בו-זמנית לעיונם של חברי סנאט וחברי בית הנבחרים. סנאטור דמוקרטי מניו יורק, צ'אק שומר, אמר בריאיון נפרד כי בכוונתו לתמוך ביוזמה של פינסטיין. השניים קידמו תקנות דומות ב-1993, במסגרת "החוק לפיקוח על פשיעה אלימה", שתוקפו פג כעבור עשור ולא חודש.

הטבח בקונטיקט || כותרות נוספות
מסלול ההרג: "היורה פרץ ביריות אל בית הספר"
ההורים מתפללים, החוקרים פושטים על חנויות הנשק
אביו של היורה בקונטיקט: "גם אנחנו שואלים למה"

יו"ר ועדת המודיעין של הסנאט, דיאן פינסטיין. רויטרס
דיאן פינסטיין, יו"ר ועדת המודיעין של הסנאט/רויטרס

פינסטיין מקדמת זה כמה חודשים חוק שנועד לחדש את התקנות ההן, ולאסור מחדש מכירה ואחזקה של כלי-ירייה ארוכים ומכירה של מחסניות שמכילות יותר מעשרה קליעים. סעיף נוסף בחוק נועד לחדד את בדיקות הרקע הנדרשות ממבקשי רישיון נשק. את פרטי החוק החדש הציגה פינסטיין כבר אחרי הטבח בבית הקולנוע באורורה, קולורדו, שם טבח ג'יימס הולמס ב-12 צופים בהקרנת הסרט "באטמן".

ייתכן שההצעה תוצג לקונגרס בנוסח מרוכך

בדבריה הבוקר, לא פירטה פינסטיין איזה נוסח של החוק בכוונתה להציע לקונגרס, אך כשנשאלה אמרה הסנאטורית כי היא "מאמינה שהנשיא אובמה יתמוך בחוק". מדבריה ניתן אולי להבין כי החוק שתציג לקונגרס יהיה מרוכך מעט, כדי שהרפובליקנים השולטים בבית הנבחרים יתמכו ביוזמה.

הנשיא אובמה צפוי לבוא הערב לקונטיקט, ולבקר בעיירה ניוטאון, ש-27 מתושביה נרצחו בסוף השבוע בבית הספר "סנדי הוק". אדם לנזה, בן 20, עטה אפוד מגן, ירה באמו, נהג אל בית הספר ופרץ פנימה, שם טבח ב-20 ילדים ובשישה מאנשי הצוות. לאחר מכן התאבד בירייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully