וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הטבח בקונטיקט: הרוצח השמיד את מחשבו האישי

בתום חיפוש בביתו של אדם לנזה, מסתמן כי אותרו "ראיות משמעותיות" למרות שהרוצח ניתץ בפטיש את הכונן הקשיח לפני שיצא למסע ההרג. בלילה נערכו בקונטיקט ההלוויות הראשונות

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

"ראיות משמעותיות נמצאו בביתו של אדם לנזה" - כך הודיעה הלילה (שלישי) משטרת קונטיקט, בתום החיפושים שנערכו בביתו של החשוד בטבח בסוף השבוע בעיירה ניוטאון. דובר משטרת קונטיקט, פול וונס, הוסיף כי תהליך סינון הראיות צפוי להיות תהליך ארוך ומייגע.

כלי תקשורת בארה"ב דיווחו כי מחשבו האישי של לנזה, שאותר בבית בו התגורר עם אמו נהרס לחלוטין. לפי הערכת המשטרה, הכונן הקשיח של המחשב, בו ציפו החוקרים למצוא מידע שישפוך אור על המניע לטבח בבית הספר היסודי "סנדי הוק", נופץ בפטיש. "הכונן נפגע קשות מפטיש או ממברג", אמרו גורמים ברשויות אכיפת החוק בתום החיפוש בבית. לדבריהם, הנשק בו נעשה שימוש לרצח נרכש על ידי אמו של אדם, ננסי לנזה, בשנים 2010 ו-2012. לפי החשד, לנזה רצח גם את אמו, לפני שירה ב-20 ילדים ובשישה מבוגרים בבית הספר.

ניוטאון, קונטיקט. דצמבר 2012. רויטרס
דובר משטרת קונטיקט, פול וונס/רויטרס

לדברי הרשויות, שתי נשים שנורו על ידי לנזה אך הצליחו לשרוד צפויות לשמש עדות מפתח בחקירת האירוע. "החוקרים ידברו עמן כשזה יתאפשר מבחינה רפואית, והן ישפכו אור על העובדות והנסיבות של המקרה הטרגית הזה", אמר דובר המשטרה במסיבת עיתונאים. לדבריו, השתיים כבר שוחררו מבית החולים לבתיהן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"נוח חלם להיות רופא"

אמש הובאו למנוחות ראשוני קורבנות הטבח. נוח פוזנר, הילד היהודי בן ה-6 וצעיר הנרצחים, נטמן בבית העלמין "בני ישראל" בעיירה מונרו. אמו, ורוניקה, סיפרה שתמיד נהגה לומר עד כמה היא אוהבת אותו. "הוא היה משיב לי: 'לא כמו שאני אוהב אותך". אנשים שנכחו בהלוויה סיפרו כי הופתעו משלוות נפשה של האם. לדבריהם, האם סיפרה כי החלום של בנה היה להיות בעל מפעל לייצור טאקו, האוכל האהוב על אביו, או להיות רופא.

מחוץ לבית הלוויות הוצבה אנדרטה קטנה שעליה נכתב: "לבנו איתך, נוח". לצד האנדרטה הונחו ורד אדום, שני דובים ומכונית צעצוע כחולה עליה נכתב: "נוח, נוח בשלום על משכבך". בית הלוויות עצמו קושט בבלונים לבנים. אמבולנס וכ-12 שוטרים הוצבו מחוץ למקום, אליו הגיעו רבים מקהילות שכנות כדי להשתתף בהלוויה. אחותו התאומה של נוח, שלומדת בכיתה מקבילה בבית הספר, ניצלה מהירי.

הרוגי הטבח בבית הספר סנדי הוק בניוטאון שבקונטיקט נוח פוזנר. AP
לצד האנדרטה הונחו שני דובים ומכונית צעצוע. נוח פוזנר/AP

בבית העלמין המקומי בניוטאון נקבר ג'ק פינטו, בן 6. משפחתו סיפרה כי הוא אהב פוטבול, סקי, היאבקות וקריאה וקרוביו אמרו כי פינטו כי אהב ללכת לבית הספר. בין משתתפי ההלוויה ניתן היה למצוא את חבריו של פינטו לקבוצת ההיאבקות לבושים במדיהם. אחד הנוכחים בהלוויה סיפר לאחר מכך כי המסר שהועבר במהלכה היה: "אתה בטוח עכשיו. הנורא מכל עבר".

הלווייתו של הילד היהודי נוח פוזנר בן ה-6 שנרצח בטבח בקונטיקט, 17 בדצמבר 2012. רויטרס
אמו של נוח, ורוניקה, בבית העלמין "בני ישראל", אתמול/רויטרס

"היה לו חיוך רחב שפשוט האיר את החדר, ובזמן שכולנו חושבים כיצד נתמודד עם לכתו, אנו בוחרים לזכור ולחגוג את חייו", נמסר בהודעה שפרסמה המשפחה. "לא להתעכב על ההפסד, אלא על המתנה שניתנה לנו ושלעולם תינצר בלבנו לעד". היום ובמהלך הימים הקרובים יימשכו הלוויותיהם של קורבנות הטבח.

הלווייתו של ג'ק פינטו בן ה-6 שנרצח בטבח בקונטיקט, 17 בדצמבר 2012. רויטרס
"בוחרים לזכור ולחגוג את חייו". הלווייתו של ג'ק פינטו, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully