וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבייביסיטר של הרוצח מקונטיקט: "היו לו התקפי זעם"

שכנו לשעבר של אדם לנזה, שרצח 26 בני אדם בבית ספר בעיירה ניוטאון, סיפר כי אמו של לנזה "תמיד אמרה לי לשים עליו עין". עוד התברר כי בהיותו בתיכון הוצמד ללנזה פסיכולוג

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שלושה ימים לאחר הטבח הנורא בקונטיקט, מתחזקים הדיווחים לפיהם אדם לנזה שרצח, 20 ילדים ושישה מבוגרים בבית הספר "סנדי הוק" שבעיירה ניוטאון, היה מעורער בנפשו. ראיין קרפט, שנהג לשמור על לנזה בילדותו, סיפר כי זיהה אצלו דפוסי התנהגות בלתי רגילים, אך לעולם לא תיאר לעצמו שהילד יהפוך לרוצח המונים. "שום דבר כזה לא חלף במוחי", שחזר קרפט את הרגע שבו שמע על הטבח. "התחילו לי כאבי בטן איומים ולא יכולתי לחשוב לרגע. רעדתי".

צפו בראיון עם השמרטף, ראיין קרפט

בראיונות שהעניק לרשתות ABC ו-CBS סיפר קרפט, המתגורר כיום בקליפורניה, על התקופה שבה גר בשכנות למשפחת לנזה לפני כעשור. "אמו, ננסי, תמיד אמרה לי לשים עליו עין ולא להפנות אליו את גבי לעולם או ללכת לשירותים או משהו כזה, וזה היה נראה לי מוזר. אך באמת שלא העזתי לשאול", סיפר השמרטף. "זה לא היה ענייני. אך במבט לאחור, אני מניח שהתחולל שם משהו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"כשהשכבתי אותו לישון מוקדם או כשהפסקתי לעשות דבר מה, הוא נהיה מאוד עצוב וחטף התקפי זעם בדרך, כיאה למצופה מילדים קטנים יותר", הוסיף קרפט, שבעצמו למד לפני 15 שנים בבית הספר "סנט הוק". "אדם תמיד נראה לי ילד מאוד מופנם. הוא היה מאוד שקט. כשהוא היה עושה משהו, כמו להרכיב לגו או לשחק במשחקי וידאו, הוא תמיד היה מרוכז בזה מאוד, כאילו שהוא היה בעולם משלו".

בסביבת בית הספר, שבו למד גם לנזה עצמו, סיפרו כי הילד המופנם תפס את תשומת הלב שלהם מיד וכי אף הוצמד לו פסיכולוג. עם זאת, לדבריהם, החשש לא נבע מהסכנה שהוא היווה לסביבה, אלא להפך. "בנקודה זו בחייו, הוא לא היווה איום לאף אחד", הסביר ריצ'ארד נוביה, מנהל שירותי הביטחון בבתי הספר בניוטאון לשעבר. "פחדנו שיפגעו בו או שינסה לפגוע בעצמו".

אתר ההנצחה בזירת הטבח בקונטיקט. דצמבר 2012. רויטרס
שניים מהקורבנות הובאו היום למנוחות/רויטרס

הערב נערכו הלוויותיהם של שניים מקורבנות הטבח. הראשון להיטמן היה הילד היהודי, נוח פוזנר בן ה-6, צעיר הנרצחים. אחותו התאומה של נח, אריאל, שלומדת בכיתה אחרת באותו בית ספר, שרדה את הטבח. במקביל להלווייתו של פוזנר, הובא למנוחות גם ג'ק פינטו בן ה-6. מחר יימשכו ההלוויות, והראשונה להיטמן תהיה ג'סיקה רקוס בת ה-6. "היא הייתה יצירתית, ילדה יפהפייה שאהבה לשחק עם אחיה הקטנים, טרוויס ושיין", סיפרו בני משפחתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully