וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעבורת הסודית תשוגר היום לחלל: לאן היא ממריאה?

רכב החלל המסתורי של חיל האוויר האמריקני ימריא בפעם השלישית. לפני חצי שנה חזרה המעבורת הלא-מאוישת ממשימה ארוכה בחלל - מבלי שנאמר מה מעשיה. חרושת השמועות בשיאה

צילום: סרטון שהועלה לרשת, עריכה: יותם בן-דוד

המעבורת המסתורית של חיל האוויר האמריקני צפויה להמריא לחלל למשימתה השלישית. כלי התקשורת בארצות הברית עסוקים במאמצים לפענח את תפקידו של כלי הרכב, המכונה X-37B ומיוצר על ידי חברת בואינג. אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, המעבורת תשוגר בשעה 20:03 (שעון ישראל) מבסיס השיגור בכף קנוורל שבפלורידה, כשהיא נישאת על גבי משגר מסוג אטלס.

באופן רשמי, המעבורת - שגודלה כשל אוטובוס, ועלותה מיליארד דולרים - משמשת "מדגימת טכנולוגיות, לשימוש אמין וחוזר למשימות בחלל ולניסויים מדעיים". אך באופן עקבי, חיל האוויר האמריקני מסרב לחשוף מה טיבם של הניסויים שבוצעו - או שיבוצעו - בעזרת המעבורת, שזו משימתה השלישית מחוץ לכדור הארץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
חיל האוויר יוצא למרחבים חדשים. מה הוא מחפש שם?/מערכת וואלה, צילום מסך

המעבורת, שאינה מאוישת, שבה לאחרונה לכדור הארץ בחודש יוני, אחרי שהעבירה 469 ימים בחלל, כמאתיים יום יותר משתוכנן. גם אז, בפנטגון ובחיל האוויר סירבו לומר מה הייתה משימתה של המעבורת, ועוררו שמועות כי רכב-החלל בחן טכנולוגיות שנועדו לריגול.

המסתורין גדול עוד יותר שהמעבורת אינה מופעלת על ידי נאס"א – גוף תאב-פרסום שמתפאר בהישגיו ברשתות החברתיות – אלא נשלח לחלל במסגרת "ניסוי" צבאי. חיל האוויר מפעיל את המעבורת כדגם משופר למעבורת שנאס"א זנחה בשנת 2004, וה-X-37 נראה למעשה כדגם ממוזער ולא-מאויש של מעבורות החלל ה"קלאסיות", שבשנה האחרונה פרשו והושבתו, והועברו למוזיאונים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מעבורת החלל הניסויית X-37B בבסיס חיל האוויר ונדנברג יוני 2012. רויטרס
צילום אינפרה-אדום של המעבורת עם נחיתתה בקליפורניה בחודש יוני/רויטרס

בעבר הועלתה השערה במגזין Spaceflight כי המעבורת שוגרה כדי לעקוב אחרי חלליות של סין. המאמר נסקר בהרחבה בבי-בי-סי, אך בשל תגובות שהציגו ממצאים סותרים, פרסם הבי-בי-סי תיקון והסתייג מהמאמר.

לפי כמה בדיחות שנפוצו ברשתות החברתיות בימים האחרונים, למעבורת המסתורית אין בכלל תפקיד, והיא לא נועדה אלא ליצור מסתורין ובלבול. ובכל זאת, ההשקעה הרבה במעבורת, המחייבת את הנחתתה לכדור הארץ, ככל הנראה שוללת את ההנחה הזו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully