וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גשושית המאדים במסר למעריצים: "אשלח צילומים בקרוב"

רכב החלל "קיוריוסיטי" נמצא רק כמה שעות בכוכב הלכת הצחיח אבל הספיק "לצייץ" לא מעט בטוויטר שנפתח עבורו. אובמה בירך בחום את נאס"א, שמתאוששת מביטול תכנית המעבורות

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

גשושית החלל "קיוריוסיטי" ("סקרנות") נמצאת על המאדים כמה שעות בלבד, ומדיווחים שהעבירה - בעצמה - כבר נראה שהיא "מרגישה בבית". רכב החלל, שגודלו כשל מכונית מיני קופר, נחת אתמול (שני) על פני המאדים בתום מבצע מורכב, ובנאס"א מגדירים את רגע הנחיתה המושלם ככזה שצפוי לשנות את פניו של חקר החלל. בלוגים רבים בארצות הברית מאדירים לא רק את הגשושית עצמה - אלא גם את הטכנאים ואת אנשי הצוות שסייעו למשימה המורכבת, ומפרסמים את תמונותיהם כשל כוכבי רוק.

במהלך משימתו, שתימשך לפחות שנתיים, יחקור רכב השטח את פני כוכב הלכת, כדי לבדוק אם ניתן לקיים בו חיים. במהלך משימות קודמות ששוגרו למאדים בעבר, התגלה שיש סבירות גבוהה שזרמו בו מים נוזליים. המאדים הוא כוכב לכת צחיח, והאטמוספירה הקלושה שלו מכילה בעיקר פחמן דו-חמצני.

מתרגשים לקראת הנחיתה: "שבע דקות של אימה"
מה הסיכוי למצוא חיים על המאדים? מומחים מסבירים

בובאק פרדווסי, ראש צוות בקרה ושליטה במרכז החלל של נאס"א. פסדינה, לוס אנג'לס, 6 ביולי 2012. Los Angeles Times, Brian van der Brug, AP
בובאק פרדווסי, מהנדס בנאס"א שזכה לתהילה היום בשל תסרוקתו הייחודית/AP, Los Angeles Times, Brian van der Brug

"קיוריוסיטי" נחתה על מאדים אחרי מסע מפרך שארך שמונה חודשים, ושעלותו נאמדת בשני מיליארד דולרים וחצי. זמן לא רב אחרי הנחיתה, הגשושית שידרה לכדור הארץ תמונות באיכות גבוהה של פני השטח. בהמשך השבוע, צפויה "קיוריוסיטי" לשלוח צילומים נוספים, אחרי שתסיים להפעיל מערכת נוספת של מצלמות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"שבע. דקות. של. אימה. ע-כ-ש-י-ו"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר כי המבצע המוצלח לשיגור היה "הישג טכנולוגי חסר תקדים". בהצהרה שפרסם הבית הלבן, נאמר כי "ארצות הברית עשתה היסטוריה", ואובמה שיבח את סוכנות החלל האמריקנית. "זה הישג מאוד נחוץ עבורה", אמר. ואכן, בנאס"א היה זה יום חג עבור אלפי אנשי הסוכנות ורבים אחרים המועסקים באגפי-משנה שלה; עם ביטולה? הטראומתי של תכנית מעבורות החלל של נאס"א - בהוראת ממשל אובמה לפני שנה - הרי שתכנית חקר המאדים של הסוכנות ניצב בחוד החנית שלה, לקראת שיגור אפשרי של אדם למאדים החל מעוד כ-15 שנים.

בנאס"א הכינו לגשושית חשבון טוויטר מיוחד המופעל בשמה, שייחודו הוא "ציוצים" בגוף ראשון. במשך כל היום הועלו מהחשבון ציוצים שונים, בהם כאלה שתיעדו את ההתקרבות לפני השטח ("כרגע, אני יותר קרובה למאדים מאשר שהירח קרוב לפני הארץ"). ציוצים נוספים תיעדו את הדרמה שלפני הנחיתה עצמה ("אני נכנסת לאטמוספירה של מאדים. שבע. דקות. של. אימה. מתחילות. ע-כ-ש-י-ו"). הגשושית גם מתבדחת: "אם פעם היו אומרים שזה 'צעד קטן (לאדם), הרי שעכשיו זה 'שישה גלגלים גדולים'".

(עדכון ראשון: 22:39)

לכניסה לחשבון הטוויטר - הקליקו על הציוץ הבא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully