וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אזרבייג'ן משתמשת במל"טים ישראלים כדי לרגל באירן"

לדברי מומחי צבא אירנים, אזרבייג'ן משתמשת במל"ט אולטרה-לייט מסוג "אורביטר", שהורכב בסיוע מומחים ישראלים ונשלח למשימות ריגול בגבול אירן ובמל"ט נוסף מסוג "הרמס-450"

האם ישראל מפעילה מל"טים לצורכי ריגול בשמי אירן? דו"ח אירני קובע כי מל"טים מאזרבייג'ן המופעלים על ידי מומחים מישראל נשלחים למשימות ריגול בגבול אירן, כך דווח היום (ראשון) בערוץ הטלוויזיה האירני בשפה האנגלית, "פרס טי.וי". לפי הדו"ח, אזרבייג'ן משתמשת במל"ט אולטרה-לייט מסוג "אורביטר", שהורכב בסיוע מומחים ישראלים.

מומחי צבא אירנים דיווחו כי אזרבייג'ן מפעילה גם את המל"ט "הרמס-450", שנועד לשמש למשימות בקרה ומעקב. עוד נטען כי ישראל מכרה עשרה מל"טים מסוג זה לאזרבייג'ן מתוצרת "אלביט" בין השנים 2009 ל-2012. "הרמס-450" מצויד במערכת GPS, מה שמספק לו את היכולת לשדר צילומי לוויין. עוד נכתב כי לוויינים ישראליים מקבלים תשדורות מהמל"טים האזריים, אך אינם מגיעים לרמה האופטימלית של קבלת המידע בישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המל"ט האמריקני שהופל לטענת אירן מעל המפרץ הפרסי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר הכריזו משמרות המהפכה כי לכדו מל"ט אמריקני בשמי המפרץ הפרסי, והציגו לראווה תיעוד של השלל בסרטון ארוך שפורסם בכלי התקשורת במדינה. בסרטון נראה מל"ט הריגול מסוג "סקאן-איגל" של תאגיד בואינג, על רקע מפת המפרץ הפרסי הנושאת את הכיתוב: "נרמוס את ארצות הברית".

חיל הים האמריקני, מנגד, הכחיש בתוקף את הטענות וטען כי המל"ט אינו בלעדי לצבא ארצות הברית וייתכן כי הושג בדרך אחרת. "לחיל הים האמריקני שליטה מוחלטת על כל כליו הבלתי-מאויישים", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית דובר הצי החמישי של ארה"ב, ג'ייסון סלאטה, "לא איבדנו אף כלי לאחרונה, לא במהלך החודשים האחרונים". כמו כן, הדגיש כי הצי לא מבצע טיסות בשטחה האווירי של אירן, מאחר שהוא "פועל בהתאם לחוק הבינלאומי".

שיתוף פעולה צבאי הדוק בין ישראל ואזרבייג'ן?

זו לא הפעם הראשונה שנטען על שיתוף פעולה ישראלי-אזרי. גורמי ביטחון באזרבייג'ן טענו לפני כחודשיים כי אזרבייג'ן עשויה לסייע לישראל במקרה של תקיפה צבאית באירן. המדינה הגובלת באירן בצפונה, בדקה את האפשרות לשימוש בבסיסי חיל האוויר במדינה ובמל"טים אזרים בזמן התקפה אווירית. למרות הכחשות מצד שתי המדינות, קצינים לשעבר בצבא אזרבייג'ן ואנשי מודיעין רוסים אמרו כי אזרבייג'ן וישראל בדקו את האפשרויות לסיוע של הבסיסים והמודיעין האזרי בתקיפה באירן.

ברית עם אזרבייג'ן, מדינה מוסלמית, עשויה להשפיע על האפשרות שישראל תתקוף, גם ללא עזרת ארה"ב. זאת, על ידי מענה לחולשות העולות מתכנית תקיפה ישראלית אווירית, בעיקר בתדלוק, סיורים וקרבתם של צוותי הצלה. "מאיפה יטוסו מטוסים – מכאן, משם, לאן? זה מה שמתוכנן כעת", אמר יועץ ביטחוני המקושר למטה ההגנה האזרי בבאקו. "הישראלים ירצו להרוויח גישה לבסיסים באזרבייג'ן".

הקשרים בין טהרן לבאקו הידרדרו מאוד במהלך השנה אחרונה, בין היתר על רקע דיווחים שונים לפיהם אזרבייג'ן משמשת ככר פעילות של המוסד הישראלי, המשתמש בשטחה להוצאת פעולות באירן, כגון חיסול מדעני גרעין. כמו כן, אזרבייג'ן חשפה התארגנות ריגול וטרור אירנית בשטחה, שנועדה, לפי הדיווחים, לפגוע בגורמים ישראליים, ובהם שגרירות ישראל בבאקו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully