וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מציגה: זהו המל”ט האמריקני שלכדנו בשטחנו

משה-חי הגיגת

4.12.2012 / 18:18

המשטר האירני פרסם סרטון בו מוצג מל"ט הריגול מסוג "סקאן-איגל", שלדברי משמרות המהפכה נלכד בעת שחדר לשטחה האווירי של אירן. ארה"ב: "אפשר להשיג כזה מל"ט בכל מקום"

צפו: המל"ט שאירן טוענת שהפילה מעל המפרץ הפרסי

לאחר שמשמרות המהפכה של אירן הכריזו הבוקר (שלישי) כי לכדו מל"ט אמריקני בשמי המפרץ הפרסי, הציג המשטר לראווה תיעוד של השלל בסרטון ארוך שפורסם בכלי התקשורת במדינה. בסרטון נראה מל"ט הריגול מסוג "סקאן-איגל" של תאגיד בואינג, על רקע מפת המפרץ הפרסי הנושאת את הכיתוב: "נרמוס את ארצות הברית".

חיל הים האמריקני, מנגד, הכחיש בתוקף את הטענות וטען כי המל"ט אינו בלעדי לצבא ארצות הברית וייתכן כי הושג בדרך אחרת. "לחיל הים האמריקני שליטה מוחלטת על כל כליו הבלתי-מאויישים", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית דובר הצי החמישי של ארה"ב, ג'ייסון סלאטה, "לא איבדנו אף כלי לאחרונה, לא במהלך החודשים האחרונים". כמו כן, הדגיש כי הצי לא מבצע טיסות בשטחה האווירי של אירן, מאחר שהוא "פועל בהתאם לחוק הבינלאומי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המל"ט "סקאן-איגל" מוצג לראווה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפקד חיל הים של משמרות המהפכה, עלי פדאוי, הודיע הבוקר כי הארגון הצליח להפיל את המל"ט מעל מי המפרץ בעת שניסה לחדור לשטחה האווירי של הרפובליקה האיסלמית. על פי סוכנות הידיעות האירנית פרס.טי.וי, פדאוי ניצל את ההזדמנות על מנת להדגיש פעם נוספת כי לאירן מודיעין מדויק באשר למתרחש במפרץ הפרסי, ובפרט לפעילות הצבאות הזרים באזור. כמו כן, ציין כי מל"טים מסוג זה "לרוב ממריאים מנושאות מטוסים גדולות".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

המל"ט מופעל על ידי צבאות ברחבי העולם

האירנים טוענים כי המל"ט יורט, וככל הנראה הונחת ונתפס על ידי אנשי חיל הים. לא נמסר כיצד המל"ט הונחת ולא דווח אם הוא התרסק או הונחת מרחוק. מדובר במל"ט קטן למשימות טקטיות, המשוגר ממנשא נייד, שניתן להתקינו גם על נושאת מטוסים. הוא מיוצר בעלות נמוכה, ומופעל גם על ידי צבאות זרים באירופה, בקנדה, באוסטרליה ובאמריקה הדרומית.

ב-1 בנובמבר, אירן ניסתה ליירט מטוס אמריקני ללא-טייס שטס מעל מים בינלאומיים במפרץ הפרסי. משרד החוץ של אירן טען בשעתו כי המטוס האמריקני חדר למרחב האווירי שלה, ולכן הוזנקו לעברו שני מטוסי סוחוי 25. בהמשך טען המשרד כי המטוס האמריקני טס במתחם האווירי של הכור בבושהר. בפנטגון השיבו כי מל"ט אמריקני אכן ביצע פעולות מעקב באותו יום - אך לא באזור הכור בבושהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully