וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "אירן ניסתה ליירט מל"ט אמריקני - ונכשלה"

הפנטגון הודיע כי החודש ניסתה אירן ליירט מל"ט אמריקני, שטס במרחב אווירי בינלאומי במפרץ הפרסי. "נמשיך לטוס באזור", נמסר, "לא נהסס להגיב בפעולה צבאית אם נידרש לכך"

אירן ניסתה ליירט מטוס אמריקאי בלתי מאוייש בשמי המפרץ הפרסי – כך אישרה הערב (חמישי) ארצות הברית. בהודעה מטעם הפנטגון, נמסר כי בתחילת החודש, צבא אירן ירה לעבר המל"ט אמריקאי, אולם נכשל בניסיון לפגוע בו.

לדברי דובר הפנטגון, ג'ורג' ליטל, המל"ט שהה במרחב האווירי הבינלאומי במפרץ הפרסי ב-1 בנובמבר. עוד נמסר כי המל"ט לא נשא ציוד לתקיפה אלא שימש ל"מעקב שגרתי בלבד". לדברי ליטל, מטוס קרב אירני מסוג SU-25 ירה מספר פעמים לעבר המל"ט בעת שטס במרחק של כ-16 קילומטרים מחופי אירן.

"המל"ט שלנו מעולם לא היה בשטחה האווירי של אירן", אמר ליטל במסיבת עיתונאים, והוסיף כי "ארצות הברית הודיעה לאירן כי היא מתכוונת להמשיך לבצע טיסות מעקב מעל המים הבינלאומיים במפרץ הפרסי, באופן שגרתי ובהתאם למחויבותה לביטחון האזור". כמו כן, הזהיר: "יש לנו מגוון רחב של אפשרויות, החל באמצעים דיפלומטיים וכלה בפעילות צבאית, על מנת להגן על נכסינו הצבאיים וכוחותינו באזור – ונשתמש בהם אם נידרש לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully