וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: ביקשנו מאירן שתשיב אלינו את המל"ט

נשיא ארה"ב אישר שאירן מחזיקה במטוס הריגול שהונחת בשטחה, ואמר כי וושינגטון העבירה בקשה להחזירו וממתינה לתגובה. אך באירן כבר הצהירו: "אנו קרובים מאוד לפצח את מערכות המל"ט"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אישר הערב (שני) כי אירן מחזיקה במטוס לא-מאוייש של חיל האוויר של ארצו, ואמר כי וושינגטון העבירה בקשה לטהרן להשיב אותו אליה. לא ברור כיצד הועברה הבקשה או מתי, ובאמצעות אילו ערוצים.

"ביקשנו אותו בחזרה, ונראה כיצד אירן תגיב", אמר אובמה, במסיבת עיתונאים בוושינגטון עם ראש ממשלת עירק. מטוס הריגול אבד בטיסה מעל שמי אירן לפני כשבועיים, וקצינים במשמרות המהפכה טוענים כי הצליחו ליירטו ולהנחיתו בשלום. לאחר מכן הוא הוצג לראווה בטלוויזיה האירנית.

מוקדם יותר, דיווחה הטלוויזיה האירנית כי מומחי תעופה עשו התקדמות גדולה במאמצם לפענח את המערכות שבמטוס הריגול באמצעות "הנדסה הפוכה", ולהפיק מידע מהמחשבים שמצאו בו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם המטוס יחזור לארה"ב בחתיכה אחת - או בכלל?/מערכת וואלה!, צילום מסך

בארצות הברית חוששים שאירן תוכל ללמוד את הרכבם של משטחי הציפוי המורכבים על חלקו החיצוני של המל"ט, מדגם RQ-170, הצבועים בצבע מיוחד שאינו מחזיר הדי מכ"ם ומעניק לכלי הטיס יכולות חמקניות מסוימות. חשש נוסף שעלה הוא שבאירן יוכלו לחקור את מערכות האוויוניקה של המטוס ואת מערכות איסוף המידע שלו, או לגלות איזה מידע המטוס אגר בטיסתו מעל אירן, משימה שבארצות הברית מכחישים שהמטוס יצא אליה.

"המל"ט ישמש לתביעה נגד ארה"ב"

ראש הוועדה לביטחון לאומי בפרלמנט בטהרן, פרבז סורורי, אמר מוקדם יותר כי המידע שהופק מהמטוס ישמש "לגיבוש תביעה נגד ארצות הברית" בגין חדירה לשטח האווירי של אירן. בכיר ביטחוני נוסף בפרלמנט, חוסיין איברהימי, טען כי "לאירן אפשרויות שונות וטכנולוגיות שהאויב אינו מודע להן", ואמר כי הבנת הטכנולוגיה החמקנית של כלי הטיס ומערכותיו היא "הדבר הטוב ביותר עבור אירן כעת". מחוקקים נוספים בטהרן אמרו כי "האמריקנים מודאגים מאוד מאז הפלת כלי הטיס", בשל מערכות המודיעין המתקדמות שהאירנים איתרו בו, וכי בוושינגטון צריכים להבין כי אירן תפענח את המידע.

לפי כמה דיווחים, קהילת המודיעין האמריקאית הייתה מעורבת בהפעלת המל"ט, שהיה במשימה מעל שמי אפגניסטן. משימתו הראשית, ככל הנראה, הייתה לתור אחר פעילות אפשרית של מורדים במדינה, ולא כללה, לכאורה, הוראה לחדור לשמי אירן. גורמים אמריקאים רשמיים התחייבו לאורך השנים כי אינם טסים מעל שטחה האווירי של אירן. באשר לנסיבות בהן מצא המטוס את דרכו אל הארץ, מתנהלת מלחמת גרסאות: בעוד שהאירנים טוענים כי המל"ט הופל על ידי משמרות המהפכה, ב-CIA אומרים שהמטוס נפל בשל תקלה במערכת ההנחיה במהלך משימת הריגול, ודאה באיטיות לקרקע.

פרשת המל"ט - עוד כותרות
גם בישראל מודאגים מהאפשרות שמערכות המטוס יפוענחו
באירן חוגגים: משמרות המהפכה הציגו את "השלל" לראווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully