וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 8 שנים: גופת ערפאת הוצאה הבוקר מהקבר

ניר יהב

27.11.2012 / 10:58

קבוצת מומחים בינלאומיים לקחה דגימות מגופתו של יו"ר הרשות הפלסטינית המנוח, במטרה לגלות אם הורעל בטרם מותו. לאחר לקיחת הדגימות הוחזרה הגופה לקבר בטקס צבאי מלא

שמונה שנים לאחר שנקברה, הוצאה הבוקר (שלישי) גופתו של יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר, יאסר ערפאת, מקברה שברמאללה לצורך חקירת ההאשמות לפיהן הוא הורעל. קבוצת מומחים בינלאומיים משוויץ, צרפת ורוסיה לקחה דגימות מגופתו של ערפאת במטרה לגלות אם הורעל טרם מותו.

שעות לאחר הוצאת הגופה בטקס צבאי ברמאללה, היא הוחזרה לקבר, גם כן בטקס צבאי, לאחר לקיחת הדגימות. "ההליך הסתיים. סגרנו מחדש את הקבר, והעברנו את הדגימות למומחים הצרפתים, הרוסים והשוויצרים", מסר גורם פלסטיני לסוכנות הידיעות הצרפתית.

מתחם קבר יאסר ערפאת מכוסה ביריעת בד כחולה ביום הוצאת גופתו מהקבר, 27 בנובמבר 2012. AP
מתחם הקבר הוסתר על ידי יריעת בד כחולה גדולה שמנעה מהתקשורת לצלם/AP

הטלפונים הניידים של כל המשתתפים בהליך נלקחו מהם "מתוך כוונה לשמור על כבוד המת ומתוך כבוד למסורת האיסלמית והערבית". ההליך כולו בוצע ללא נוכחות תקשורתית. מתחם הקבר הוסתר על ידי יריעת בד כחולה גדולה שמנעה מהתקשורת לצלם.

התביעה בצרפת: נחקור חשד לרצח ערפאת. רויטרס
חקירת הרצח נפתחה בעקבות פניית משפחתו של ערפאת לצרפת. ערפאת ואלמנתו, סוהא/רויטרס

בחודש אוגוסט פתחה התביעה בצרפת בחקירת רצח לבירור נסיבות מותו של ערפאת. גורמים המעורים בפרשה אישרו אז לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הדבר נעשה בעקבות פניית משפחתו של ערפאת לצרפת, לאחר שמת בבית חולים הסמוך לבירתה פריז. לטענת המשפחה, ערפאת מת כתוצאה מהרעלת פולוניום - חומר נדיר ומאוד רדיואקטיבי.

נסיבות המוות של ערפאת עלו לכותרות בחודשים האחרונים, בעקבות תחקיר של רשת "אל-ג'זירה", שחשף ראיות לכאורה לכך שערפאת הורעל. בתחקיר נטען כי בבדיקות שנעשו לחפציו האישיים בשוויץ - בהם בגדיו, מברשת השיניים שלו ואפילו הכאפייה המפורסמת שלו - נמצאו רמות חריגות של רעל מסוג פולוניום.

אבו מאזן יו"ר הראשות הפלסטינית נואם בעצרת הכללית של האו"ם,ספטמבר 2012. רויטרס
דרש להקים ועדת חקירה בינלאומית שתבדוק את נסיבות מותו של ערפאת. אבו מאזן/רויטרס

התחקיר, שנערך במשך תשעה חודשים, מעלה כי בריאותו של ערפאת הייתה תקינה עד שהידרדרה באופן פתאומי ב-12 באוקטובר 2004. בעקבות הפרסום, דרש מחליפו של ערפאת, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, להקים ועדת חקירה בינלאומית שתבדוק את נסיבות מותו של ערפאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully