וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות התחקיר: הרשות הסכימה להוציא גופת ערפאת

לאחר שרשת אל ג'זירה טענה כי חשפה ראיות להרעלת יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר, דרשה אלמנתו סוהא "שהעולם ידע את האמת". הרשות תיענה לבקשה: "מוכנים לשתף פעולה באופן מלא"

הרשות הפלסטינית הסכימה היום (רביעי) לאפשר להוציא את גופתו של יו"ר הרשות לשעבר יאסר ערפאת מקברו ולבדוק אותה בעקבות ממצאי התחקיר של "אל-ג'זירה" שהתפרסמו אתמול.

בעקבות התחקיר, אמרה אלמנתו של ערפאת, סוהא, לאל ג'זירה כי "אני רוצה שהעולם ידע את האמת על ההתנקשות ביאסר ערפאת", וכעת הודיעה הרשות כי היא תיענה בחיוב לבקשתה, ותאפשר לבצע בדיקה נוספת שתאשש או תפריך את החשדות. "הרשות, כמו שהייתה מאז ולתמיד, מוכנה לשתף פעולה באופן מלא ולאפשר חקירה של הסיבות האמיתיות למותו של ערפאת", מסר נביל אבו רודינה, דוברו של יו"ר הרשות המכהן, אבו מאזן. עם זאת, הוא לא ציין מתי תתרחש הוצאת הגופה.

תחקיר אל-ג'זירה: האם יאסר ערפאת הורעל?

יאסר ערפאת. AP
"הרשות, כמו שהייתה מאז ולתמיד, מוכנה לשתף פעולה באופן מלא ולאפשר חקירה של הסיבות האמיתיות למותו של ערפאת"/AP

רשת "אל-ג'זירה" טוענת בתחקיר שפורסם אתמול, שמונה שנים לאחר מותו של ערפאת, כי היא חשפה ראיות לכך שהורעל. בתחקיר של רשת הטלוויזיה הערבית, נטען כי בבדיקות שנעשו לחפציו האישיים, נמצאו רמות חריגות של רעל מסוג פולוניום.

התחקיר, שנערך במשך תשעה חודשים, מעלה כי בריאותו של ערפאת הייתה תקינה עד שהידרדרה באופן פתאומי ב-12 באוקטובר 2004. בבדיקות שעבר בפריז לפני מותו, לא אותרו עקבות של רעל בדמו. אולם בדיקות שנערכו בשווייץ לחפציו – בגדיו, מברשת השיניים שלו ואפילו הכאפייה המפורסמת שלו, גילו רמות חריגות של פולוניום – חומר נדיר ומאוד רדיואקטיבי.

צפו בתחקיר של אל ג'זירה

עוד מעלה התחקיר כי החפצים, שהועברו על ידי אלמנתו של ערפאת, סוהא, לאל-ג'זירה, ומשם למכון השווייצרי, היו מוכתמים בדמו של ערפאת, בזיעתו, ברוק מפיו ואף בשתן שלו. "אני יכול לאשר שנמדדה בבדיקתנו רמה גבוהה, באופן בלתי מוסבר, של פולוניום-210 בחפציו של מר ערפאת, אשר הכילו כתמים של הפרשות גוף", סיפר מנהל המכון בשווייץ, ד"ר פנסואה בושו. הטענות על כך שערפאת הורעל אינן חדשות. טענות דומות עלו זמן קצר לאחר מותו, כשמועות חסרות בסיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully