וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר אל-ג'זירה: האם יאסר ערפאת הורעל?

רשת הטלוויזיה ביצעה תחקיר, במסגרתו העבירה לבדיקה במכון בשווייץ חפצים אישיים של יו"ר הרשות שמת ב-2004. לטענת הרשת נמצאו בהם עקבות של רעל רדיואקטיבי מסוג פולוניום

שמונה שנים אחרי, הנסיבות המדויקות של מות יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, עדיין נותרו בגדר תעלומה. שמועות רבות נפוצו בנוגע לסיבת המוות - בין היתר עלו גם סרטן ואפילו איידס. אולם כעת, רשת "אל-ג'זירה" טוענת כי חשפה ראיות לכך שהוא הורעל. בתחקיר של רשת הטלוויזיה הערבית, שפורסם אתמול (שלישי) נטען כי בבדיקות שנעשו לחפציו האישיים, נמצאו רמות חריגות של רעל מסוג פולוניום.

צפו בתחקיר של אל-ג'זירה

התחקיר, שנערך במשך תשעה חודשים, מעלה כי בריאותו של ערפאת הייתה תקינה עד שהידרדרה באופן פתאומי ב-12 באוקטובר 2004. בבדיקות שעבר בפריז לפני מותו, לא אותרו עקבות של רעל בדמו. אולם בדיקות שנערכו בשווייץ לחפציו – בגדיו, מברשת השיניים שלו ואפילו הכאפייה המפורסמת שלו, גילו רמות חריגות של פולוניום – חומר נדיר ומאוד רדיואקטיבי.

חפציו של ערפאת היו מוכתמים בדמו

עוד מעלה התחקיר כי החפצים, שהועברו על ידי אלמנתו של ערפאת, סוהא, לאל-ג'זירה, ומשם למכון השווייצרי, היו מוכתמים בדמו של ערפאת, בזיעתו, ברוק מפיו ואף בשתן שלו. "אני יכול לאשר שנמדדה בבדיקתנו רמה גבוה, באופן בלתי מוסבר, של פולוניום-210 בחפציו של מר ערפאת, אשר הכילו כתמים של הפרשות גוף", סיפר מנהל המכון בשווייץ, ד"ר פנסואה בושו.

הטענות על כך שערפאת הורעל אינן חדשות. טענות דומות עלו זמן קצר לאחר מותו, כשמועות חסרות בסיס. הפלסטינים טענו כי ישראל היא שהרעילה אותו, ובין השאר, הם הסתמכו על לחישה של שר הביטחון דאז, שאול מופז, לראש הממשלה, אריאל שרון, בתחילת שנות ה-2000, אשר נקלטה במיקרופונים, לפיה הם יצטרכו "להיפטר" מערפאת. עם זאת, ראש לשכתו של שרון, דב וייסגלס, אמר בזמנו שערפאת לא הורעל. לדבריו, במערכת הביטחון היו הצעות להיפטר מערפאת, בין היתר הוצע לשלוח יחידה מיוחדת לחטוף אותו ולהעביר אותו מחוץ לגבולות המדינה. עם זאת, שרון לא אישר פעולה זו, בשל האפשרות של תקלה במבצע, והחשש שישראל תואשם במותו.

עם זאת, מצד שני, לפני כשנה וחצי טען קצין מודיעין פלסטיני, אשר נחשב למתנגד של הרשות הפלסטינית, וטען לשחיתויות רבות בה, כי ערפאת הורעל בחומר פולוניום, כפי שעולה כעת מהתחקיר. טענה זו יכולה גם לרמז על האפשרות שהורעל, אך לא על ידי ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully