וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מתנגד לקיום עצרות זיכרון לערפאת בעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.11.2010 / 17:32

בארגון השולט בעזה לא מוכנים לאשר לתנועת הפתח לקיים עצרת לזכרו של "הראיס" שמת לפני שש שנים. לדברי מפקד המשטרה, קיים חשש לעימותים בין תומכיו לתומכי החמאס

שש שנים למותו של ראש הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר ערפאת ימלאו מחר (חמישי) ויצויינו בעצרות גדולות ברחבי הגדה המערבית. מנגד, ברצועת עזה אסר החמאס על עצרות לזכר המנהיג הפלסטיני המיתולוגי. אחד ממנהיגי פתח ברצועת עזה, ד"ר זכריא אל-ארא, סיפר כי ארגונו פנה למשטרת חמאס בעזה בבקשה לקבל היתר לארגן מחר עצרת, "אולם בקשתנו נדחתה".

משטרת חמאס ברצועת עזה הסבירה כי דחתה את בקשתו של ארגון פתח לארגן עצרת לזכר ערפאת "מסיבות ביטחוניות". דובר המשטרה, איימן בטניג'י, אמר כי "העם הפלסטיני כולו, ואנחנו בתוכו, מוקירים את זכרו של הנשיא המנוח ערפאת כסמל לאומי ענק. יחד עם זאת, אנחנו חוששים מכך שסוכנים ינצלו את המצב הביטחוני הרגיש מול ישראל כדי ליצור בעיות בין הממשלה לבין ארגון פתח בעזה כפי שקרה בפעמים קודמות".

האירוע שאליו התייחס בטניג'י אירע לפני שלוש שנים. במהלך עצרת-ענק של פתח לציון שלוש שנים למותו של ערפאת, בהשתתפות מאות אלפי בני אדם, פרצו עימותים קשים בין פעילי פתח לבין אנשי חמאס. שמונה בני אדם נהרגו ויותר ממאה נפצעו במהומות שהתחוללו. בפתח טענו אז כי אנשי חמאס ירו לעברם, אולם משטרת חמאס טענה כי דווקא אנשי פתח הם אלו שפתחו בירי ראשונים. זו היתה הפגנת הכוח הגדולה ביותר של פתח מאז השתלטות חמאס על הרצועה. ומאז נמנע חמאס מלאשר עצרות לזכר ערפאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully