וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גופתו של יאסר ערפאת תנותח ביום שלישי

רשת אל ג'זירה דיווחה מפי בכירים פלסטינים כי קברו של יו"ר הרשות לשעבר ייפתח כדי שיוכלו מומחים שוויצרים לבדוק את סיבת מותו. זאת בשל טענות על כך שישראל הרעילה אותו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

בכירים פלסטינים מסרו כי גופתו של יאסר ערפאת תנותח ביום שלישי. כך דיווחה היום (שבת) רשת אל ג'זירה. על פי הדיווח, קברו של יו"ר הרשות ברמאללה ייפתח כדי שיוכלו מומחים שוויצרים לבדוק האם מותו ב-2004 נגרם מהרעלה. על פי תיאוריה אותה מעוניינים גורמים ברשות לבדוק, הוא הורעל על ידי ישראל.

בחודש אוגוסט פתחה התביעה בצרפת בחקירת רצח לבירור נסיבות מותו של ערפאת. גורמים המעורים בפרשה אישרו אז לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הדבר נעשה בעקבות פניית משפחתו של ערפאת לצרפת, לאחר שמת בבית חולים הסמוך לבירתה פריז. לטענת המשפחה, ערפאת מת כתוצאה מהרעלת פולוניום.

יאסר ערפאת. AP
מומחים שוויצרים טענו שנמצאו רמות גבוהות של פולוניום בחפציו. יאסר ערפאת/AP

נסיבות המוות עלו לכותרות בחודשים האחרונים, בעקבות תחקיר של רשת "אל-ג'זירה", שחשף ראיות לכאורה לכך שערפאת הורעל. בתחקיר נטען כי בבדיקות שנעשו לחפציו האישיים, נמצאו רמות חריגות של רעל מסוג פולוניום. התחקיר, שנערך במשך תשעה חודשים, מעלה כי בריאותו של ערפאת הייתה תקינה עד שהידרדרה באופן פתאומי ב-12 באוקטובר 2004.

בבדיקות שעבר ערפאת בפריז לפני מותו, לא אותרו עקבות של רעל בדמו. אולם בדיקות שנערכו בשווייץ לחפציו – בגדיו, מברשת השיניים שלו ואפילו הכאפייה המפורסמת שלו, גילו רמות חריגות של פולוניום – חומר נדיר ומאוד רדיואקטיבי. בעקבות הפרסום, דרש מחליפו של ערפאת, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, להקים ועדת חקירה בינלאומית שתבדוק את נסיבות מותו של ערפאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully