וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה בצרפת: נפתח בחקירת חשד לרצח ערפאת

ניר יהב

28.8.2012 / 18:46

בעקבות פנייתה של סוהא ערפאת, רעייתו של יו"ר הרשות לשעבר, החליטה התביעה בפתיחת התיק. היא תסתייע במעבדה שוויצרית , שטענה כי מצאה שרידי חומר רדיואקטיבי בבגדיו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

התביעה בצרפת פתחה בחקירת רצח לבירור נסיבות מותו של יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר, יאסר ערפאת, שמת ב-2004. גורמים המעורים בפרשה אישרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הדבר נעשה בעקבות פניית משפחתו של ערפאת לצרפת, לאחר שמת בבית חולים הסמוך לבירתה פריז. לטענת המשפחה, ערפאת מת כתוצאה מהרעלת פולוניום.

מעבדה בשוויץ, שטענה לפני מספר שבועות כי מצאה שרידי חומר רדיואקטיבי בבגדיו של יאסר ערפאת שמת ב-2004, צפויה לבדוק גם את גופתו, לאחר שקיבלה את אישורה של אלמנתו, סוהא ערפאת. בתחילת החודש הודיע המכון כי הוא לא מתכוון לבדוק את שרידי הגופה, אם ממצאיו ישמשו למטרות פוליטיות. החקירה באשר לנסיבות מותו של ערפאת נפתחה מחדש בעקבות תחקיר שביצעה רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה.

יאסר ערפאת. AP
מותו ייחקר מחדש. ערפאת עם רעייתו, סוהא/AP

סוהא ערפאת, רעייתו של יו"ר אש"ף לשעבר, פנתה לפני כמה ימים לבית המשפט בצרפת בבקשה שיסייע לחקור את נסיבות מותו של בעלה המנוח. עורך דינה של סוהא אמר: "אנו סבורים שחייבת להתבצע חקירה בשיתוף פעולה עם מערכת המשפט הצרפתית. עליה למנות שופט שינקוט בצעדי החקירה הנדרשים בנושא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"בכאפייה נמצאו רמות חריגות של פולוניום"

נסיבות מותו של יו"ר הרשות ב-2004 עלו מחדש לכותרות באחרונה, בעקבות תחקיר של רשת "אל-ג'זירה", שחשף ראיות לכאורה לכך שערפאת הורעל. בתחקיר נטען כי בבדיקות שנעשו לחפציו האישיים, נמצאו רמות חריגות של רעל מסוג פולוניום. התחקיר, שנערך במשך תשעה חודשים, מעלה כי בריאותו של ערפאת הייתה תקינה עד שהידרדרה באופן פתאומי ב-12 באוקטובר 2004. בבדיקות שעבר בפריז לפני מותו, לא אותרו עקבות של רעל בדמו. אולם בדיקות שנערכו בשווייץ לחפציו – בגדיו, מברשת השיניים שלו ואפילו הכאפייה המפורסמת שלו, גילו רמות חריגות של פולוניום – חומר נדיר ומאוד רדיואקטיבי.

בעקבות הפרסום, דרש מחליפו של ערפאת, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, להקים ועדת חקירה בינלאומית שתבדוק את נסיבות מותו של ערפאת. בכיר הרשות, ד"ר סאיב עריקאת, אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי אבו מאזן העלה את הדרישה בפני נשיא צרפת פרנסואה הולנד בסוף השבוע בעת שנפגש עם שרי החוץ של צרפת, ארה"ב, הולנד ובריטניה.

עריקאת אמר כי הדרישה הפלסטינית היא להקים ועדת חקירה בדומה לזו שחקרה את חיסולו של ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק אל-חרירי ב-2005. "אם לא תיפתח חקירה בינלאומית, נפנה לליגה הערבית בדרישה שתפתח בחקירה ערבית בינלאומית", הוסיף. "מזכ"ל הליגה הערבית הבטיח למלא אחר הבקשה והוא ידון בה בשבועות הקרובים".

"יש להגיע בהקדם לאמת שמאחורי מותו של ערפאת ולהעמיד לדין את מי שאחראי למותו", הוסיף עריקאת. עוד אמר כי אבו מאזן הודה לצרפת על הטיפול הרפואי שהעניקה לערפאת טרם מותו בבית חולים בפריז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully