וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: להקים ועדת חקירה בינלאומית לבדיקת מות ערפאת

ניר יהב

8.7.2012 / 16:50

בעקבות פרסום התחקיר של רשת "אל ג'זירה" שטען כי יו"ר הרשות לשעבר הורעל, קרא יו"ר הרשות הנוכחי לחקור את מותו כפי שנחקר מותו של ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן דורש להקים ועדת חקירה בינלאומית שתבדוק את נסיבות מותו של יו"ר הרשות לשעבר יאסר ערפאת. בכיר הרשות הפלסטינית ד"ר סאיב עריקאת אמר היום (ראשון) לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי אבו מאזן העלה את הדרישה בפני נשיא צרפת פרנסואה הולנד בסוף השבוע בעת שנפגש עם שרי החוץ של צרפת, ארה"ב, הולנד ובריטניה.

עריקאת אמר כי הדרישה הפלסטינית היא להקים ועדת חקירה בדומה לזו שחקרה את חיסולו של ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי ב-2005. "אם לא תיפתח חקירה בינלאומית, נפנה לליגה הערבית בדרישה שתפתח בחקירה ערבית בינלאומית", הוסיף. "מזכ"ל הליגה הערבית הבטיח למלא אחר הבקשה והוא ידון בה בשבועות הקרובים".

"יש להגיע בהקדם לאמת שמאחורי מותו של ערפאת ולהעמיד לדין את מי שאחראי למותו", הוסיף עריקאת. עוד אמר כי אבו מאזן הודה לצרפת על הטיפול הרפואי שהעניקה לערפאת טרם מותו בבית חולים בפריז.

שמונה שנים לאחר מותו של ערפאת, רשת "אל-ג'זירה" טענה בשבוע שעבר כי חשפה ראיות לכך שיו"ר הרשות הפלסטיני לשעבר הורעל. בתחקיר של רשת הטלוויזיה הערבית נטען כי בבדיקות שנעשו לחפציו האישיים, נמצאו רמות חריגות של רעל מסוג פולוניום. התחקיר, שנערך במשך תשעה חודשים, מעלה כי בריאותו של ערפאת הייתה תקינה עד שהידרדרה באופן פתאומי ב-12 באוקטובר 2004. בבדיקות שעבר בפריז לפני מותו, לא אותרו עקבות של רעל בדמו. אולם בדיקות שנערכו בשווייץ לחפציו – בגדיו, מברשת השיניים שלו ואפילו הכאפייה המפורסמת שלו, גילו רמות חריגות של פולוניום – חומר נדיר ומאוד רדיואקטיבי.

צפו: התחקיר של רשת "אל ג'זירה"

עוד מעלה התחקיר כי החפצים, שהועברו על ידי אלמנתו של ערפאת, סוהא, לאל-ג'זירה, ומשם למכון השווייצרי, היו מוכתמים בדמו של ערפאת, בזיעתו, ברוק מפיו ואף בשתן שלו. "אני יכול לאשר שנמדדה בבדיקתנו רמה גבוה, באופן בלתי מוסבר, של פולוניום-210 בחפציו של מר ערפאת, אשר הכילו כתמים של הפרשות גוף", סיפר מנהל המכון בשווייץ, ד"ר פנסואה בושו.

לקריאה נוספת
אסיר פלסטיני: "ישראל שלחה אותי להרעיל את ערפאת"
בעקבות התחקיר: הרשות הסכימה להוציא גופת ערפאת
תחקיר אל-ג'זירה: האם יאסר ערפאת הורעל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully