וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיר פלסטיני: "ישראל שלחה אותי להרעיל את ערפאת"

לאחר פרסום הטענות כי רעל נמצא על בגדיו של יו"ר הרשות לשעבר, סרטון שצולם ב-2006 מתעד את הודאתו של פלסטיני העצור בישראל כי נשלח להרעיל את מזונו. "איימו להרוג אותי"

לאחר פרסום תחקיר רשת אל-ג'זירה לפיו יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר ערפאת הורעל באמצעות חומר רדיואקטיבי, התפרסמה אתמול (שישי) גרסה נוספת לנסיבות מותו של הראיס: סרטון וידיאו שצולם בכלא קציעות בשנת 2006, מתעד הודאה מפי אסיר פלסטיני עלום שם, הטוען כי היה מעורב בהרעלת מזונו של ערפאת בהוראת המודיעין הישראלי.

בקלטת שהגיעה לידי ערוץ הטלוויזיה הלבנוני "אל-מיאדין", מתועד האסיר מספר ל"חוקר" כי הכניס רעל למזונו של ערפאת במטבח המוקטעה, לשכת יו"ר הרשות ברמאללה. בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דווח כי האסיר ככל הנראה נחקר על ידי אסיר נוסף, אשר חשד בו כי הושתל בכלא כמרגל עבור ישראל.

יאסר ערפאת נואם, ועידת דרבן הראשונה נגד גזענות, דרום אפריקה, אוגוסט 2001. AP Photo/Jose Goitia, AP
הרעל הוכנס לאורז ולמרק של ערפאת על ידי אחד הטבחים/AP, AP Photo/Jose Goitia

בסרטון משחזר האסיר כי גויס על ידי גוף מודיעין ישראלי בשנת 2002, אז סוכן פלסטיני נוסף לקח אותו לירושלים לפגישה עם אדם בשם יורם - שגייס אותו לשורות הארגון. לדבריו, הוא נלקח לבסיס אימונים צה"לי למשך חודשיים, שם התאמן לצד חיילים ישראליים כשהוא לבוש במדי צבא. לאחר מכן, הוא נלקח לירושלים עם מספר סוכנים נוספים להדרכה. לדברי האסיר, בסרטון שהקרינו בפניהם קצינים ישראליים, נערך להם סיור מקיף במוקטעה – כולל בחדר השינה ובמטבחו של ערפאת.

האסיר סיפר כי חבורת הסוכנים הפלסטיניים הצליחה להיכנס למטבח המוקטעה, בעזרת משתפי פעולה בלב אבטחת המבנה. לאחר מכן ביקשו הסוכנים מהטבחים להכניס את הרעל למזון, ולאחר שאחד מהם סירב, טבח נוסף הסכים להוסיף את הרעל למרק ולאורז שהוגשו לערפאת. האסיר ציין כי אמנם הובטח לו ולסוכנים הנוספים תשלום נדיב מאוחר יותר באותה שנה, אך גם הובהר להם כי אם לא יבצעו את ההרעלה – הם יחוסלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully