וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט אישר: הרחבת הפעולה וגיוס מילואים במידת הצורך

טל שלו

15.11.2012 / 1:53

גורם מדיני בכיר אישר כי ישראל נערכת להרחבת הפעולה בעזה, כולל פעולה קרקעית. למרות ירי עשרות רקטות לעבר ישראל, בירושלים הביעו שביעות רצון מהתקדמות מבצע "עמוד ענן"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בהשמדת מחסני טילי הפאג'ר בעזה)

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני סיימו הערב (רביעי) את הישיבה המיוחדת שכונסה לדיון במבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה, במסגרתו חוסל רמטכ"ל חמאס, אחמד ג'עברי, חוסלו בכירים נוספים של הארגון, והושמדו עשרות בורות שיגור של טילים לטווח בינוני וארוך של הארגון. השרים אישרו בסיום הישיבה פה-אחד את המשך פעילות צה"ל ברצועה, וכן את המשך היערכות העורף ב"מצב מיוחד" בעקבות האירועים. השרים החליטו להנחות את צה"ל והשב"כ "להמשיך ולפעול בנחישות נגד תשתיות הטרור הפועלות מרצועת עזה, נגד האוכלוסייה האזרחית בישראל", ולאפשר לצה"ל לגייס כוחות מילואים, בהתאם לצורך ובכפוף לאישור שר הביטחון ברק.

בהודעה שפרסם מזכיר הממשלה, צבי האוזר, בתום הדיון, הודגש שוב כי מטרת המבצע היא "להביא לשיפור המציאות הביטחונית, ולאפשר חיים תקינים לתושבי מדינת ישראל, וכי הפעילות אינה מכוונת נגד האוכלוסייה האזרחית של רצועת עזה". לצד המאמץ המלחמתי, נמסר בהודעה, "ישראל תפעל כמיטב היכולת כדי למנוע פגיעה באזרחים תוך כיבוד הצרכים ההומניטריים של האוכלוסייה, והכול בהתאם לכללי המשפט הבינלאומי". כמו כן, השר להגנת העורף, אבי דיכטר, הנחה את משרדו לפתוח בשדרות חפ"ק קדמי של המשרד, ולהיערך לטיפול במצבי חירום של תושבי הערים הנמצאות תחת איום הרקטות.

"ישראל נערכת להרחבה משמעותית של הפעולה בעזה - כולל כניסה קרקעית רחבה וגיוס מילואים", כך אמר גורם מדיני בכיר בירושלים, בסיום יום הלחימה הראשון במסגרת המבצע. בירושלים מביעים שביעות רצון גדולה מהישגי הלחימה עד כה, ובנוסף לחיסולו של ג?עברי מציינים את הפגיעה האסטרטגית במצבור טילי הפאג'ר של החמאס ברצועת עזה כ"הישג אסטרטגי משמעותי". לדברי הגורם המדיני, ישראל רואה "כמה הישגים משמעותיים עד עכשיו - פגיעה אסטרטגית בחמאס ובארגוני הטרור וצמצום משמעותי של היכולת האסטרטגית שלהם לפגוע בישראל, דרך הפגיעה ביכולת השיגור של טילי הפאג'ר שיכולים להגיע עד למרכז הארץ וביכולת השיגור גם ליישובי הדרום".

מבצע "עמוד ענן" - עוד הכתבות:
רקטה פגעה בשכונה באשדוד, מטח לבאר שבע
צפו בתיעוד: כך חוסל מפקד הזרוע הצבאית של חמאס
צה"ל תקף בעזה עשרות אתרים לשיגור טילים לטווח ארוך
עקב החיסול: מצרים הורתה להשיב את השגריר מישראל
פרשנות: ההימור המסוכן של נתניהו - לכל מחבל יש תחליף
המפקד חוסל, הרקטות נפגעו: ההפתעה הכפולה של חמאס

גדעון סער  מגיע לפגישת קבינט בקריה , אוקטובר 2012. יותם רונן
השר גדעון סער בפתח ישיבת הקבינט בתל אביב/יותם רונן

נתניהו הודה לאובמה על תמיכתו בישראל

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם נשיא ארה"ב ברק אובמה, והביע בפניו "הערכה עמוקה" לתמיכה של הנשיא בזכותה של ישראל להגן על עצמה. מוקדם יותר שוחח נתניהו גם עם סגנו של אובמה, ג'ו ביידן ועם הממונה על מדיניות החוץ באיחוד האירופי, קתרין אשטון, במטרה להסביר את עמדתה של ישראל. "המורכבות המדינית של המבצע בהחלט נלקחה בחשבון לפני ההחלטה לצאת למהלך", אמר הגורם המדיני הבכיר, שסירב להתייחס למתיחות הפומבית עם הממשלה במצרים מאז פתחה ישראל במבצע. בנוסף, ראש הממשלה הנחה את המשרד להגנת העורף ואת מנכל משרד ראש הממשלה הראל לוקר לפעול להעברת סיוע מוגבר לתושבי הדרום.

מבצע "עמוד ענן" החל עם חיסולו אחר הצהריים של רמטכ"ל חמאס, אחמד ג'עברי, בתקיפת צה"ל ברצועת עזה. צה"ל תקף מכונית סמוך לצומת "סאמר" בעיר עזה, ונוסף לג'עברי נהרג אדם נוסף. צה"ל תקף בכמה מוקדים נוספים, בהם באזור חאן יונס וברפיח. באחת התקיפות נהרג בכיר נוסף בארגון. גורמי צבא בכירים ציינו כי החיסולים בוצעו במסגרת מבצע לחיסול בכירים בארגוני הטרור הפלסטינים בעזה.

תיעוד חיסולו של ראש הזרוע הצבאית של החמאס אחמד ג'עברי בעזה, נובמבר 2012. דובר צה"ל
כלי הרכב של ג'עברי, שניות לפני החיסול/דובר צה"ל

"העברנו מסר ברור לחמאס ולארגוני הטרור האחרים, ואם יהיה צורך, צה"ל ערוך להרחבת הפעולה" - כך אמר הערב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהצהרה שמסר בעניין פתיחת המבצע. "החמאס וארגוני הטרור בחרו להסלים בימים האחרונים את התקפותיהם על אזרחי ישראל", אמר נתניהו. "איננו מוכנים להשלים עם מצב שבו אזרחי ישראל מאוימים בטרור של ירי רקטות. שום מדינה לא הייתה מסכימה למצב זה, ישראל לא מוכנה להשלים עם מצב זה".

בעוד במערכת הביטחון הביעו חשש מירי לעבר ערי המרכז, למרות שכוחות צה"ל השמידו גם עשרות בורות שיגור של טילי פאג'ר מתקדמים שברשות חמאס, תושבי הדרום היו אלה שסבלו מכמות נרחבת של רקטות שנפלו באזורי מגוריהם. לא פחות מ-85 רקטות נורו לעבר שטח ישראל מאז החיסול, ובעוד למעלה מ-20 רקטות יורטו על ידי סוללות מערכת "כיפת ברזל", היו כמה שנחתו בלב ערי הדרום. רקטת גראד אחת פגעה סמוך לבית באשדוד, אך לא גרמה לנפגעים, רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח ממערב לכיכר המפרשיות בעיר. גם במקרה זה לא היו נפגעים. מאוחר יותר התפוצצה רקטה נוספת סמוך לבניין מגורים בשדרות, אולם היא לא גרמה לנזק או לנפגעים. גם באר שבע סבלה ממטח כבד של רקטות, שעות לאחר חיסולו של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס. צוותי מגן דוד אדום וכוחות משטרה הגיעו לזירות הנפילות. אישה אחת נפגעה קל מרסיסים בבאר שבע וטופלה במקום, יחד עם כמה אנשים נוספים שהוגדרו כנפגעי חרדה. כמו כן, היוןם לא יתקיימו לימודים בטווח של 40 קילומטרים מהרצועה, ובאזור המרוחק שבעה קילומטרים מהרצועה גם לא ייצאו לעבודה.

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

נפילות טילי גראד בבאר שבע במסגרת מבצע עמוד ענן. מד"א
נקודת פגיעת רקטה בבאר שבע, אמש/מד"א
נפילות טילי גראד בבאר שבע במסגרת מבצע עמוד ענן. מד"א
מכונית שעלתה באש בעקבות פגיעת רקטה בבאר שבע/מד"א
רצועת עזה לאחר תקיפות צה"ל במסגרת מבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. רויטרס
אש בעזה, הלילה/רויטרס
ג'יהאד משראווי מחזיק את גופת בנו אחמד, בן 11 חודשים, שנהרג בתקיפת צה"ל בעזה, נובמבר 2012. AP
אב מחזיק את בנו בן 11 החודשים שנהרג בהפצצה בעזה, אמש/AP
אש ועשן בעזה לאחר תקיפות צה"ל במסגרת מבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. AP
עזה, אחר הצהריים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully