וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב החיסול: מצרים הורתה להשיב את השגריר מישראל

ניר יהב וטל שלו

15.11.2012 / 0:40

גורם מדיני בכיר בירושלים מסר כי התקבלו כמה פניות ממצרים בימים האחרונים בקריאה להפסקת האש, וכעת הורה הנשיא להשיב את השגריר החדש. האחים המוסלמים: "פשע המחייב תגובה"

צילום: שי מכלוף, טל אנגלנדר, רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

בעקבות היציאה למבצע "עמוד ענן" של צה"ל ברצועת עזה וחיסול מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, הורה אמש (רביעי) נשיא מצרים, מוחמד מורסי, להשיב את השגריר המצרי בתל אביב, עאטף סאלם, אשר נכנס לתפקידו כשגריר בישראל רק לפני חודשיים. במשרד החוץ טרם קיבלו עדכון על החזרת השגריר, אך לדברי גורם מדיני בכיר, ביממה האחרונה פנתה מצרים במספר ערוצים לירושלים בקריאה להפסיק את האש ו"נענתה בנימוס בשלילה".

גורם ביטחוני בכיר אמר אמש כי המצרים ומדינות נוספות מפעילות לחץ על ישראל בבקשה להפסיק את המבצע הנרחב ברצועת עזה. הגורם הוסיף כי הלחץ הבינלאומי שהחל להיות מופעל על ישראל, עשוי לקצר את משך זמן המבצע.

מוקדם יותר קראה תנועת האחים המוסלמים במצרים למורסי "לבחון מחדש את היחסים עם ישראל". במקביל, גינתה מפלגת "החירות והצדק", המשויכת לתנועת האחים המוסלמים, את חיסולו של ג'עברי. "זהו פשע המחייב תגובה ערבית ובינלאומית דחופה להפסקת מעשי הטבח נגד העם הפלסטיני הנצור בעזה", נמסר מהמפלגה.

רצועת עזה לאחר תקיפות צה"ל במסגרת מבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. רויטרס
עזה, בעקבות החיסול/רויטרס

במפלגה, שאליה השתייך גם הנשיא מורסי עד להיבחרו, הוסיפו: "חיסולו של ג'עברי הוא קלף שבו משתמשת ממשלת ישראל במסגרת חילוקי הדעות הפוליטיים הפנים-ישראליים". עוד מסרה המפלגה כי ישראל מעוניינת לגרור את אזור המזרח התיכון לאי-יציבות. "השינוי שעבר האזור, ובעיקר מצרים, לא יאפשר לעם הפלסטיני להיות נתון עוד למתקפה ישראלית כפי שהיה בעבר", הוסיפו הגורמים במפלגה.

משרד החוץ המצרי גינה אף הוא את המתקפה הישראלית על רצועת עזה, וקרא לישראל להפסיק אותה באופן מידי. בנוסף הזהיר משרד החוץ המצרי מפני השלכות המתקפות הישראליות, וטען כי יהיו להן "השלכות שליליות על האזור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

חמאס: "החיסול - הכרזת מלחמה"

בתוך כך, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר כי חיסולו של ג'עברי הוא "הכרזת מלחמה" מצד ישראל. לדבריו, ג'עברי חוסל שבוע בלבד לאחר ששב מהעלייה לרגל בערב הסעודית. חבר הלשכה המדינית של חמאס, עיזת א-רישק, הוסיף: "הניסיון של נתניהו להשתמש בדם של עמנו כדי לצבור כוח לקראת הבחירות הוא פשע מלחמה. ייתכן שזה גם יעלה לנתניהו בעתידו הפוליטי". הזרוע הצבאית של חמאס מסרה כי החיסול "פתח את שערי הגיהינום".

דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר בעקבות החיסול כי "הפשע הזה הוא הכרזת מלחמה". עוד הוסיף ואמר כי ישראל "תשלם מחיר יקר ותתחרט על הרגע שבו חשבה לבצע את החיסול הזה". בכיר הארגון, חליל אל-חיה, הוסיף: "האויב הציוני לא מבין הסכמים ולא מכבד החלטות. המערכה שלנו עם האויב - פתוחה. ההתנגדות נמשכת. על האויב להבין שהזרוע הצבאית של חמאס חזקה יותר מכל חיסול של מפקד שלה".

גם בג'יהאד האיסלמי התייחסו לחיסול כ"הכרזת מלחמה ישראלית על עמנו הפלסטיני". הג'יהאד הבהיר כי ארגונו יפעל בהתאם, וקרא לכל הזרועות הצבאיות של הארגונים "להכריז על כוננות מרבית כדי להילחם במדיניות התוקפנית של ישראל". הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה פרסמו הודעה שבה הבטיחו "להפוך את היישובים הישראלים לאדמה חרוכה". ואילו הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הודיעה על כוננות עליונה בקרב פעיליה.

וסל ראש הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי. רויטרס
מכוניתו של ג'עברי, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully