וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגובה לחיסול: רקטה פגעה בשכונה באשדוד, מטח לבאר שבע

רמי שני, טל שלו ויהושע בריינר

15.11.2012 / 0:12

גם בשדרות פגעה רקטה ליד בניין מגורים. כמה רקטות נפלו בבאר שבע, אחת מהן פגעה במרכז מסחרי, אישה נפגעה קל מרסיסים. "כיפת ברזל" יירטה קרוב ל-20 רקטות נוספות

צילום: שי מכלוף, טל אנגלנדר, רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

אחרי החיסול, התגובה: רקטת גראד פגעה אמש (רביעי) סמוך לבית באשדוד, אך לא גרמה לנפגעים. רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח, ממערב לכיכר המפרשיות בעיר. גם במקרה זה לא היו נפגעים. מאוחר יותר התפוצצה רקטה נוספת סמוך לבניין מגורים בשדרות. אין נפגעים. סוללות מערכת "כיפת ברזל" יירטה קרוב ל-20 רקטות נוספות מעל שמי באר שבע, נתיבות, אופקים, אשקלון ואשדוד.

במקביל, שרי הקבינט המדיני-ביטחוני אישרו בסיום ישיבתם סמוך לחצות אמש פה-אחד את המשך פעילות צה"ל ברצועה, וכן את המשך היערכות העורף ב"מצב מיוחד" בעקבות האירועים. השרים החליטו להנחות את צה"ל והשב"כ "להמשיך ולפעול בנחישות נגד תשתיות הטרור הפועלות מרצועת עזה, נגד האוכלוסייה האזרחית בישראל", ולאפשר לצה"ל לגייס כוחות מילואים, בהתאם לצורך ובכפוף לאישור שר הביטחון ברק.

מוקדם יותר נפל מטח כבד של רקטות רבות באזור העיר באר שבע, שעות לאחר חיסולו של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי ברצועת עזה. צוותי מגן דוד אדום וכוחות משטרה הגיעו לזירות הנפילות. אישה אחת נפגעה קל מרסיסים בבאר שבע וטופלה במקום, יחד עם כמה אנשים נוספים שהוגדרו כנפגעי חרדה. בסך הכל נפלו עשרות רקטות בשטח ישראל בשעות הערב, לרבות יירוטי "כיפת ברזל".

נפילת רקטה הנפילה בשטח פתוח ליד כיכר המפרשיות באשדוד. דרור עינב
בסך הכל 58 רקטות. שיירי רקטה באשדוד, הערב/דרור עינב

תושבים המתגוררים באזור הנפילות הגיעו כדי לבחון את הנזקים שנגרמו למכוניותיהם ולמבנים בסביבה. אדמו, תושב העיר, סיפר כי ישב במכוניתו כששמע את האזעקה. "אני בכלל גר באילת. באתי רק לקחת מפה את אחותי. איך ששמעתי את האזעקה יצאתי מהרכב לתפוס מחסה, ובדיוק התפוצצה הרקטה על המכונית", סיפר.

רונית, ילדה המתגוררת מול מקום אחת הנפילות, סיפרה: "שמעתי אזעקה ומאוד נבהלתי. התחלתי לחפש את סבתא שלי. התחלתי לבכות מהפיצוץ. זה היה ממש מפחיד".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חוסל ראש הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי. רויטרס
זירת החיסול, היום/רויטרס

בתוך כך קיים דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, תדרוך לכתבים בקריה בתל אביב, והתייחס לחיסולו של ג'עברי. "ידיו מגואלות בדם, גם בחטיפתו של גלעד שליט", אמר תא"ל מרדכי. "יצאנו למערכה כדי להשיב את השקט לתושבי הדרום. באמצעות מודיעין מדויק, החלה מערכה נגד הטילים ארוכי הטווח של חמאס והגיהאד האיסלמי, שנמצאים במחפורות תת-קרקעיות שלחלקם יש טווח של מעל 40 קילומטרים. במקביל אנו תוקפים בורות שיגור שמיועדים נגד תושבי הדרום".

"האתגר יהיה קשה מאוד", הוא הוסיף. "העורף נתון עדיין לירי של טילים. יש טילים בודדים מאוד בשעות האחרונות, אך ההנחה שלנו היא שירי הטילים ימשיך. יש הנחיות מיגון של פיקוד העורף, העורף חזק. אנו ממליצים לכל פעיל חמאס – מזוטר ועד בכיר כמו ג'עברי – לא להסתובב מעל פני האדמה".

פולי מרדכי במסיבת עיתונאים בעקבות התקיפה בעזה. יותם רונן
דובר צה"ל, תא"ל יואב מרדכי, בתדרוך, הערב/יותם רונן

מוקדם יותר חוסל ג'עברי בתקיפת צה"ל ברצועת עזה. צה"ל תקף מכונית סמוך לצומת "סאמר" בעיר עזה, ונוסף לג'עברי נהרג אדם נוסף. צה"ל תקף בכמה מוקדים נוספים, בהם באזור חאן יונס וברפיח. באחת התקיפות נהרג בכיר נוסף בארגון. גורמי צבא בכירים ציינו כי החיסולים בוצעו במסגרת מבצע לחיסול בכירים בארגוני הטרור הפלסטינים בעזה, המכונה "עמוד ענן".

בעקבות החיסול, עלה חשש במערכת הביטחון מפני שיגור רקטות לעבר מרכז הארץ מרצועת עזה. גורם ביטחוני העריך שארגוני הטרור יירו רקטות שיגיעו עד לתל אביב ולפאתיה. לדבריו, בשעות הקרובות ייצאו הנחיות ברורות של פיקוד העורף לאזרחים באזורים המאוימים. עם זאת, ציין הערב דובר צה"ל כי צה"ל תקף עשרות בורות שיגור של רקטות וטילים ארוכי טווח מסוג פאג'ר.

"צה"ל יצא הערב למבצע עמוד ענן שמטרתו להשיב את השקט לתושבי הדרום ולפגוע בהתעצמות של ארגוני הטרור הפלסטיניים", נמסר בהודעה מטעם דובר צה"ל. "צה"ל נערך לפעילות בימים הקרובים, ובשלב זה נמצא הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, בבור יחד עם ראש אמ"ן, אביב כוכבי, ועם ראש מטה חיל האוויר, חגי טופולנסקי". הערב תתקיים הערכת מצב יחד עם מפקד פיקוד העורף אייל אייזנברג, ובסופה יועברו הנחיות אזרחים לצורך מיגון.

כיפת ברזל מיירטת רקטה מעל באר שבע, נובמבר 2012. רויטרס
"כיפת ברזל" מיירטת רקטה מעל באר שבע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully