וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף בעזה עשרות אתרים לשיגור טילים לטווח ארוך

דובר צה"ל מסר שמדובר בבורות לשיגור טילי פאג'ר 5, המסוגלים להגיע עד תל אביב. "מקווים שהצלחנו לפגוע ביכולות ארוכות הטווח שלהם". גורם ביטחוני: "נערכים לפעילות קרקעית"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

במהלך השעות האחרונות, תקף צה"ל עשרות בורות שיגור של רקטות וטילים ארוכי טווח מסוג פאג'ר 5 ו-8 אינץ', המסוגלים להגיע לטווח של מעל 40 ק"מ, כלומר גם עד לגוש דן ותל אביב בפרט, ברצועת עזה – כך מסר הערב (רביעי) דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, בשיחה עם וואלה! חדשות. "מדובר במודיעין מדויק של אמ"ן ופגיעה קשה במערך התת-קרקעי של החמאס והג'יהאד והאיסלמי", ציין תא"ל מרדכי.

"ארגוני הטרור ברצועת עזה לא חסכו בהתעצמות, והפכו לבסיס קדמי של אירן. אנחנו מקווים שהצלחנו לפגוע ביכולות ארוכות הטווח שלהם. מעל שמי עזה ניתן לראות את תימרות העשן", הוסיף דובר צה"ל. לדבריו, הותקפו עד כה בסך הכל למעלה מ-40 מטרות איכותיות. "המטרות שהותקפו אותרו על פי מודיעין מדויק של אגף המודיעין ועל פי תכנון פרטני במהלך החודשים האחרונים. חלק נרחב מאתרי אחסון אמצעי הלחימה ממוקם במבני מגורים אזרחיים. זוהי עדות נוספת לדפוסי הפעולה של חמאס ולשימוש באוכלוסייה בעזה", הוסיף.

וסל ראש הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי. רויטרס
מכוניתו של אחמד ג'עברי אחרי החיסול, היום/רויטרס

בעקבות החיסול, עלה חשש במערכת הביטחון מפני שיגור רקטות לעבר מרכז הארץ מרצועת עזה. בפיקוד העורף, בראשות אלוף אייל אייזנברג, מקיימים הערב הערכת מצב, ובהמשך הערב צפויות לצאת הנחיות ברורות של לאזרחים באזורים המאוימים לצורך מיגון. גורם ביטחוני בכיר מסר: "צה"ל נערך להמשך פעילות אווירית מעל שמי עזה, שעשויה להימשך מספר ימים, אך גם לפעילות קרקעית אם ימשכו שיגורי הרקטות. לא פוסלים שום אפשרות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"צה"ל יצא למבצע 'עמוד ענן' שמטרתו להשיב את השקט לתושבי הדרום"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר הערב, חוסל ראש הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, בתקיפת צה"ל בעיר עזה. בתקיפת מכוניתו של ג'עברי נהרג עוד אדם, ככל הנראה, אחד ממאבטחיו. צה"ל המשיך לתקוף מוקדים נוספים ברצועה, ובהמשך חוסל בכיר נוסף בחמאס, שזהותו טרם ידועה.

בהודעה מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל יצא הערב למבצע 'עמוד ענן' שמטרתו להשיב את השקט לתושבי הדרום ולפגוע בהתעצמות של ארגוני הטרור הפלסטיניים. צה"ל נערך לפעילות בימים הקרובים, ובשלב זה נמצא הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, בבור יחד עם ראש אמ"ן, אביב כוכבי, ועם ראש מטה חיל האוויר, חגי טופולנסקי".

חמאס: "החיסול - הכרזת מלחמה"

בכיר חמאס, חליל אל-חיה, אמר בתגובה כי חיסולו של ג'עברי הוא "פשע" שישראל תשלם עליו מחיר. "האויב הציוני לא מבין הסכמים ולא מכבד החלטות. המערכה שלנו עם האויב - פתוחה. ההתנגדות נמשכת. על האויב להבין שהזרוע הצבאית של חמאס חזקה יותר מכל חיסול של מפקד שלה", ציין. דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר: "הפשע הזה הוא הכרזת מלחמה. ישראל תשלם מחיר יקר ותתחרט על הרגע שבו חשבה לבצע את החיסול הזה".

בכיר הרשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, העומד בראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, אמר בעקבות החיסול: "אנו מטילים על ממשלת ישראל את ההשלכות לחיסולו של ג'עברי".

עמדת שיגור פאג'ר 5 בזיתון. דובר צה"ל
עשרים כאלה חוסלו/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully