וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מתרגלת מהבוקר הגנה אווירית בסיוע מל"טים

12.11.2012 / 9:00

משמרות המהפכה של אירן פתחו הבוקר בתרגיל נרחב במזרח המדינה, במהלכו יבחנו שיתוף פעולה עם הצבא ועם חיל האוויר. לפני עשרה ימים, מטוסי קרב של אירן ירו לעבר מל"ט אמריקני

אירן פתחה הבוקר (שני) בתרגיל צבאי נרחב, שנועד לבחון את מערכות ההגנה האוויריות של הצבא ושל משמרות המהפכה. התרגיל, שנערך בכמה מחוזות בחלקה המזרחי של המדינה, נערך כעשרה ימים אחרי שאירן ניסתה להפיל מטוס אמריקני לא-מאויש במפרץ הפרסי, ולקראת פתיחת סבב נוסף של שיחות בין המערב לטהרן, בנוגע לתכנית הגרעין הצבאית שלה.

לפי כלי התקשורת הרשמיים באירן, התרגיל יימשך כארבעה ימים, וישתתפו בו כ-8,000, שיתפרסו על שטח כולל של 850 אלף קילומטרים רבועים בכמחצית משטח המדינה. בין היתר, דווח כי התרגיל ייערך במחוזות כרמאן, הורמוזגאן, סיסתאן ובלוצ'סתאן ובמחוז דרום ח'וראסאן.

כלי הטיס הבלתי מאויש "קראר" שאותו הציג משרד ההגנה האירני ב-2010. לטענת אירן, מדובר בכלי טיס בלתי מאויש לטווחים ארוכים, המסוגל גם להפציץ יעדים רחוקים. נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, כינה את הכלי "שגריר של מוות" לאויביה של טהרן.. AP
מל"ט אירני מסוג "קראר", שהוצג לראשונה ב-2012/AP

הגנרל פרזד איסמעילי, מפקד מערך הנ"מ של אירן, צוטט בכלי תקשורת הרשמיים באומרו כי בתרגיל "ייבחנו סוגים שונים של מערכות מכ"ם, בהן מערכות ניידות וקבועות, מערכות לטווח קצר ולטווח ארוך, ומערכות קרקעיות ומערכות אוויריות". לדבריו, בתרגיל ישתתפו גם מפציצים ומטוסי תדלוק, שיגובו במטוסים ללא-טייס.

הפנטגון: אירן ירתה לעבר מל"ט שלנו

סוכנות הידיעות איסנ"א דיווחה שבתרגיל ישתתפו מטוסי קרב מסוג פנטום, אף-5 ואף-14. מטוסים אלה נקנו בעבר מארה"ב, ולא ברור מה מצבם הטכני כיום וכמה טייסות נותרו מהם. כמו כן דווח כי בתרגיל ישתתפו מטוסי קרב מסוג F-7 - הגרסה הסינית של המיג-21. כלי התקשורת באירן דיווחו כי בתרגיל ישתתפו גם מערכות טילים ותותחי ארטילריה. דובר רשמי אירני אמר לסוכנות הידיעות אירנ"א כי התמרון הקרקעי נועד לשפר את שיתוף הפעולה בין הצבא למשמרות המהפכה.

הפנטגון דיווח בשבוע שעבר כי שני מטוסי קרב של אירן מדגם סוחוי 25, ירו לעבר מל"ט אמריקני מסוג "פרדטור" שטס מעל מים בינלאומיים במפרץ הפרסי. התקרית אירעה ב-1 בנובמבר. משרד החוץ של אירן טען כי המטוס האמריקני חדר למרחב האווירי שלה. יצוין כי התרגיל האירני תוכנן כבר בחודש ספטמבר, ואינו קשור לתקרית האחרונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully