וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן תקיים תרגיל הגנה אווירית רחב היקף בחודש הבא

בין היתר, יכלול התרגיל שימוש במטוסי קרב, וישתתפו בו גם משמרות המהפכה וגם הצבא האירני. היום חתם אחמדינג'ד על הסכם ל"שיתוף פעולה מדעי וטכנולוגי" עם צפון קוריאה

נערכים לתקיפה? אירן תערוך בקרוב תרגיל הגנה אווירית בהיקף גדול בחודש הבא – כך דיווחה היום (שבת) סוכנות הידיעות האירנית Press TV, שציטטה את מפקד מערך ההגנה האווירית בטהרן, פרזד איסמעילי. לדבריו, התרגיל יכלול בין היתר שימוש במטוסי קרב וידמה אירועי חירום. במסגרת התרגיל ישתפו פעולה גם כוחות משמרות המהפכה, וגם הצבא האירני. לאורך השנה האחרונה ביצעה אירן מספר תרגילים גדולים בתחום ההגנה האווירית, האחרון שבהם בשם "הנביא הגדול 7" נערך ביולי.

"היום המערכות שלנו מוכנות להתמודד עם איומים אוויריים מודרניים", סיפר איסמעילי, שציין כי "מטרת מערך ההגנה האווירית, תוך שיתוף פעולה עם הכוחות הצבאיים האחרים, היא להתמודד עם האיומים של אויבים שונים", מבלי שנקב בשמה של מדינה מסוימת.

חיילים של משמרות המהפכה משגרים טיל "זילזאל" במהלך תרגיל ליד העיר קום, אירן, 28 יוני 2011. Mehr News Agency, Raouf Mohseni, AP
"נתמודד עם איומי האויבים באוויר". שיגור טיל זילזאל בתרגיל אירני/AP, Mehr News Agency, Raouf Mohseni

מוקדם יותר דווח כי אירן וצפון קוריאה חתמו היום על הסכם שיתוף פעולה מדעי וטכנולוגי. על פי הדיווח בטלוויזיה הממלכתית באירן, במעמד החתימה נכחו נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד וקים יונג נאם, ראש ועדת הטקסים של צפון קוריאה. לא נמסר מידע נוסף על פרטי ההסכם החדש. המנהיג העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, אמר לבכיר מפיוניאנג כי לאירן וצפון קוריאה יש אויבים משותפים וכי על שתי המדינות להתנגד לאיומים וללחץ על מנת להגשים את מטרותיהן.

ואלו לא החדשות הרעות היחידות מטהרן: סגן ראש תכנית הגרעין, מוחמד אחמדיאן, אמר היום כי הכור הגרעיני בבושהר "הגיע ליעד פעילותו - אלף מגהוואט, ביום שישי בערב". יצוין כי הכור, שנבנה בשיתוף פעולה עם רוסיה, לא נחשב לאחד ממוקדי ההתעניינות המרכזיים של פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, בחיפושה אחר רמזים לתכנית גרעין צבאית באירן.

בשנה שעברה פנתה אירן למוסקבה וביקשה סיוע בבניית כורים נוספים במתחם הגרעיני בבושהר - כך מסר אז סרגיי קיריינקו, ראש סוכנות הגרעין הממשלתית הרוסית, "רוסטום", לסוכנות הידיעות הרוסית RIA. לדבריו קיריינקו, כדי לאשר את הפרויקט, רוסיה תיאלץ להכליל תיקונים בנוסח ההסכם הגרעיני שלה עם אירן. אלכסנדר אוברוב, מומחה בתעשיית הגרעין, התראיין ל-RIA, והסביר בתגובה שההסכם המקורי בין שתי המדינות, מ-1992, כלל בנייה של ארבעה כורים גרעיניים. הוא העריך שלמרות הסנקציות שהוטלו על אירן, אין מכשולים משפטיים שימנעו הקמת מבנים נוספים בבושהר.

התחנה בבושהר נחנכה רשמית רק לפני כשנה, אחרי דחיות שנגרמו בין היתר מחבלות המיוחסות לתולעת המחשב "סטוקסנט". המתחם חובר לרשת החשמל הארצית של אירן והחל להפיק חשמל עבורה. ככל הנראה, הכור אינו קשור לתוכנית הגרעין הצבאית של אירן, המתמקדת בהעשרת ובהמרת אורניום ומתבצעת באתרים אחרים, בין היתר בנתנז ובאיספהן. עם זאת, כמה מומחים העריכו בעבר כי הידע שנצבר מהפעלת הכור בבושהר סייע לאירן גם בתכנית הגרעין הצבאית שלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully