וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיל צבאי באירן: "מזל"ט אויב הופל בהצלחה"

משה-חי הגיגת

23.2.2012 / 16:23

מסר מטהרן: על רקע המשך העיסוק בתקיפה ישראלית, הושלם תרגיל נרחב של כוחות ההגנה האווירית, בו נעשה לראשונה שימוש ב"מכ"ם משודרג". באירן מדגישים: "זהו מסר של שלום"

מסר ברור לישראל, על רקע העיסוק המתמשך בשאלת התקיפה באירן: כוחות ההגנה האווירית של צבא אירן, ובהם מכ"ם ומזל"טים בעלי יכולות "חדישות" ומתוחכמות, הצליחו לאתר וליירט "כלי טיס מאוישים ובלתי מאוישים" של "האויב", במסגרת תרגיל רחב היקף שהסתיים היום (חמישי) בדרום המדינה, כך מדווחים כלי התקשורת ברפובליקה האיסלמית. "כוחות היירוט האוויריים של הצבא הצליחו להפיל מזל"טים של האויב", דווח בסוכנות הידיעות הממלכתית IRNA.

לפי הדיווחים, "היירוט המוצלח" התרחש ביום הרביעי והאחרון לתמרון הנרחב שהחל בתחילת השבוע באזור העיר בושהר, שבמרכזו תורגלו כוחות ההגנה האווירית (נ"מ) של הצבא. לפי הדיווחים, בתרגיל הנקרא "ת'אר-אללה" (על שם נקמת הדם של האימאם חוסיין), "התמודדו הכוחות מול האיומים מטווח קצר באזור". במסגרת זאת, נעשה שימוש במגוון אמצעים טכנולוגיים חדשים ש"עברו שדרוגים והועמדו למבחן", כך על פי דיווח רשת Press-TV האירנית באנגלית.

החזית האירנית - עוד כותרות:
אירן התלוננה באו"ם: ישראל מחסלת את מדענינו
אירן: "מוכנים לסייע בחקירת הפיגוע בבנגקוק"
הפקחים שבו מאירן: "מסתירה בסיס נשק גרעיני"
ארה"ב: אירן עדיין מסרבת לעמוד במגבלות שהוטלו עליה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוללת טילי נ"מ שהשתתפה בתרגיל/מערכת וואלה!, צילום מסך

התרגיל כלל, לפי הדיווחים, ארבעה שלבים שהתפרשו על פני ארבעה ימים. השתתפו בו כוחות של הצבא, משמרות המהפכה, המשטרה ויחידות אזרחיות, במטרה לטייב את שיתוף הפעולה בין כוחות הנ"מ, האוויר והיבשה, ולתרגל את ההגנה על "המרכזים הממשלתיים הרגישים של המדינה, ובמיוחד המרכזים הגרעיניים". התמרונים התפרשו על פני שטח של 190,000 קמ"ר בדרום המדינה, סביב בסיס ההגנה האווירית חתאם אל-אנביה.

עוד צוין בדיווחים בתקשורת האירנית, כי "אירן מדגישה שכל התרגילים שנערכים על ידי הצבא ועל ידי 'משמרות המהפכה' הם הגנתיים באופיים, ומיועדים לשדר מסר של שלום וידידות למדינות האזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully