וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן התלוננה באו"ם: ישראל מחסלת את מדענינו

במחאה רשמית שהוגשה למועצת הביטחון, טענה טהרן כי ישראל מנהלת מולה מלחמה חשאית, והעולם שותק. השגריר האירני הכחיש שוב שארצו מעורבת בפיגועים נגד מטרות ישראליות בעולם

חודש אחרי חיסולו של מדען הגרעין האירני בטהרן, ההאשמות כי ישראל הייתה מעורבות בהריגתו עוברות למועצת הביטחון של האו"ם. בטהרן טוענים כי ישראל פועלת נגד אירן ב"מלחמה חשאית", הכוללת גיוס ארגוני טרור, לוחמה אלקטרונית ומלחמה פסיכולוגית, ואומרים שמקורם של הפיגועים שכוונו נגד מטרות ישראליות ברחבי העולם אינו באירן.

שגריר אירן באו"ם, מוחמד חזאי, שיגר איגרת לחברות המועצה, וטען כי ישראל חיסלה את המדען, מוסטפא אחמדי רושאן, במסגרת "משחקי מלחמה" שהיא מנהלת מול אירן. לדבריו, הקהילה הבינלאומית מעלימה עין מפשעי מלחמה שמבצעת ישראל ומעניקה לה חסינות מהעמדה לדין בגינם.

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, והשגריר באו"ם מחמוד חזאי, במועצת הביטחון. AP
נשיא אירן אחמדינג'ד והשגריר חזאי במועצת הביטחון/AP

השגריר חזאי התייחס באיגרת גם לסדרת הפיגועים בשבועות האחרונים נגד נציגויות ישראל בהודו, בגאורגיה ובתאילנד. לדבריו, בישראל משמיעים "האשמות מעוותות ובלתי-מבוססות" נגד ארצו. "טהרן דוחה על הסף את הטענות אירן או גורמים כלשהם מטעמה היו מעורבים בפעולות נגד מטרות ישראליות", הבהיר. "אירן סובלת בעצמה ממעשי טרור ומהתנקשויות במדעני הגרעין שלה", אמר. לדבריו, מדובר ב"מערכה סמויה ובוטה", שמנהלת ישראל באמצעות גורמי טרור מקומיים באירן.

5 אירנים חשודים בפיגוע בבנגוק, טהרן הציעה סיוע בחקירה

גם אתמול הכחישו באירן כל קשר לפיגוע בבנגקוק, אך הרחיקו לכת ואף הציעו סיוע בחקירת הפיצוצים שהיו בעיר. דובר משרד החוץ בטהרן אמר כי "אירן מוכנה לסייע בזיהוי האחראים לפיצוצים ובהסגרתם כמחווה של רצון טוב", הדובר, רמין מהמנפרסט, צוטט בסוכנות הידיעות האירנית אירנ"א באומרו כי האשמותיה של ישראל, לפיהן טהרן אחראית לפיצוצים שהיו בבנגוק בשבוע שעבר, משוללות כל אמת. "מדובר בתסריט שרקמה ארצות הברית עם בכירים ישראלים", טען.

לפחות חמישה אירנים חשודים במעורבות בפיצוצים בתאילנד. בתחילת השבוע הנפיקה משטרת בנגקוק צו מעצר נגד החשוד החמישי בניסיון הפיגוע, נורוזי שייאן עלי אכבר, בן 57. לפי החשד, הוא היה "המהנדס" שטיפל בחומרי הנפץ של החוליה. לא ברור היכן הוא מסתתר. שני החשודים הראשונים, סעיד מוראדי, שאיבד את שתי רגליו בפיצוץ, ומוחמד חזאי, שנעצר בשדה התעופה בעיר, מוחזקים במעצר בתאילנד. מוראדי עדיין מאושפז וכנראה טרם מסר עדות, וחזאי נחקר והכחיש כל קשר לפיצוצים ולמעבדת הנפץ שנחשפה בדירה ששכרה החוליה בעיר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully