וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "מוכנים לסייע בחקירת הפיגוע בבנגקוק"

למרות שלפחות חמישה אירנים חשודים במעורבות בניסיון הפיגוע נגד מטרות ישראליות, בטהרן מציעים סיוע בפענוח המקרה: "ההאשמות נגדנו - תסריט ישראלי-אמריקני חסר בסיס"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

בעוד שאירן ממשיכה להכחיש טענות לפיהן הייתה מעורבת בניסיון הפיגוע בבנגקוק, דובר משרד החוץ בטהרן מציע סיוע בחקירת הפיצוצים שהיו בעיר. "אירן מוכנה לסייע בזיהוי האחראים לפיצוצים ובהסגרתם, מחווה של רצון טוב", אמר הדובר, רמין מהמנפרסט. הדובר, שצוטט בסוכנות הידיעות האירנית אירנ"א, אמר כי האשמותיה של ישראל, לפיהן טהרן אחראית לפיצוצים בבנגוק בשבוע שעבר, משוללות כל אמת. "מדובר בתסריט שרקמה ארצות הברית עם בכירים ישראלים", טען.

ביום שני הוציאה משטרת בנגקוק צו מעצר נגד חשוד חמישי בניסיון הפיגוע, נורוזי שייאן עלי אכבר, בן 57. לפי החשד, הוא היה "המהנדס" שטיפל בחומרי הנפץ של החוליה. לא ברור היכן הוא מסתתר. שני החשודים הראשונים, סעיד מוראדי, שאיבד את שתי רגליו בפיצוץ, ומוחמד חזאי, שנעצר בשדה התעופה בעיר, מוחזקים במעצר בתאילנד. מוראדי עדיין מאושפז וכנראה טרם מסר עדות, וחזאי נחקר והכחיש כל קשר לפיצוצים ולמעבדת הנפץ שנחשפה בדירה ששכרה החוליה בעיר.

הפצצות בבנגקוק הוסתרו במקלטי רדיו. רויטרס
צילום שפרסמה רשת ABC, המציג פצצה שלא הופעלה, ושהוסלקה במקלט רדיו/רויטרס

המשטרה בתאילנד ביקשה להסגיר לבנגקוק חשוד שלישי, מסעוד סדקאת-זאדה, שעצור במלזיה, למרות שאין לה הסכם הסגרה מולה. חשודה רביעית, ליילה רוחאני, שככל הנראה שכרה את הדירה עבור החוליה, עזבה את המדינה וכנראה כבר שבה לאירן. צו מעצר בינלאומי נגדה הוצא על ידי האינטרפול.

מדבקות עם כיתובים מהקוראן סימנו מסלול מילוט למחבלים

שלשום דיווחה תוכנית התחקירים "The Blotter" של רשת ABC כי לפחות חמש פצצות שהתפוצצו בפיגוע בבנגקוק הוסלקו במכשירי רדיו זולים. התכנית פרסמה תצלום של פצצה שלא התפוצצה, בה נראה חלקו הפנימי של מכשיר רדיו קטן ובו מסבים כדוריים קטנים - מעין רכיבים מתכתיים שעיקר תפקידם הוא הקטנת החיכוך והשחיקה - ועוד רכיבים מגנטיים אחרים.

מומחי פצצות הסבירו לרשת החדשות כי הרכיבים המגנטיים מהווים הוכחה לכך שהמפגעים תכננו להצמיד את הפצצות לכלי רכב - בדומה לפיגוע בשגרירות ישראל בניו דלהי, בו נפצעה אשת הדיפלומט ישראלי, טל יהושע-קורן.

בתוך כך, דיווח ה"בנגקוק פוסט" על קשר שנבדק בין התארגנות הטרור בבנגקוק לבין כמה מדבקות מסתוריות שנמצאו לאורכו של נתיב בעיר, שלפי החשד היה בשימוש קבוע של דיפלומטים מהשגרירות הישראלית. בסך הכל נמצאו 52 מדבקות כאלו, שעליהן כתובה באותיות לטיניות המילה "סיג'יל" (SEJEAL) הלקוחה מהקוראן, שייתכן שסימנה עבור החשודים את נתיב ההמילטות מהאזור שבו רצו לפוצץ את מטעני החבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully