וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא אירן פתח בתרגיל הגנה על מתקני הגרעין

משה חי-הגיגת

20.2.2012 / 17:41

בעוד פקחי סבא"א מגיעים לביקור שני באירן בתוך חודש, החל באזור בושהר תרגיל נ"מ של 4 ימים. במקביל ממשיכה אירן לאיים על שוק הנפט: "מחיר חבית יעלה בקרוב ל-150 דולרים"

פקחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א) נחתו היום (שני) באירן, לביקור שיימשך יומיים ובמהלכו יקיימו עם נציגי השלטון שיחות בנושא תוכנית הגרעין האירנית. זהו הביקור השני של פקחי סבא"א במדינה בתוך שלושה שבועות. לאחר הביקור הקודם, שיבחו שני הצדדים את "השיחות המועילות", אך בסבא"א הוסיפו כי "נותרה עדיין עבודה רבה". ראש המשלחת, הרמן נקארטס, אמר בתום הביקור הקודם כי "העדיפות העליונה שלנו, מן הסתם, נותרה ההיבטים הצבאיים האפשריים של תוכנית הגרעין", והוסיף כי "אין מחויבת לפיתרון". ברקע לכך, הודעת אירן מהשבוע שעבר כי היא מעוניינת "לשוב בהקדם" למו"מ עם מעצמות המערב על תוכנית הגרעין שלה.

במקביל, הודיעו היום כלי התקשורת הממלכתיים באירן על תחילתו של תרגיל צבאי נרחב המתמקד בהגנה אווירית, ויכלול ארבעה שלבים שיתפרשו על פני ארבעה ימים. משתתפים בו כוחות של הצבא, משמרות המהפכה, המשטרה ויחידות אזרחיות.

התרגיל, שנקרא "ת'אר-אללה", נועד לפי הדיווחים לטייב את שיתוף הפעולה בין כוחות הנ"מ, האוויר והיבשה, ולתרגל את ההגנה על "המרכזים הממשלתיים הרגישים של המדינה, ובמיוחד המרכזים הגרעיניים". הוא מתפרש על שטח של 190,000 קמ"ר בדרום המדינה, באזור העיר בושהר -
שסמוך אליה נמצא אחד המוקדים של תוכנית הגרעין: כור גרעיני אזרחי המשמש להפקת אנרגיה, שנבנה בשיתוף רוסיה.

עמדת נ"מ מחוץ למתקן העשרת אורניום סמוך לעיר נתנז, אירן, אפריל 2007. Hasan Sarbakhshian, AP
עמדת נ"מ המגינה על המתקן להעשרת אורניום סמוך לעיר נתנז/AP, Hasan Sarbakhshian

בתוך כך, נמשכת ההתנצחות בין אירן למעצמות המערב סביב שוק הנפט העולמי. מחירי הנפט זינקו היום, אחרי שאתמול הודיעה אירן על הפסקת מכירת נפט לחברות מבריטניה ומצרפת, לאחר שכבר בשבוע שעבר שיגרה איום דומה גם לעבר יוון, פורטוגל, ספרד, איטליה והולנד.

היום התראיין לסוכנות הידיעות האירנית MEHR מנכ"ל חברת הנפט הלאומית האירנית, קלעה באני, המשמש גם כסגן שר הנפט במדינה, שאמר כי הוא "אינו רואה בעין יפה" את התנהגות מדינות אירופה בנושא הנפט האירני, ואף איים כי אירן תפסיק לייצא נפט גם לכל יתר מדינות אירופה. "בחודש שעבר הגיע מחיר חבית נפט ל-102 דולרים, ובזמן הוא הקרוב ימשיך לעלות בעקבות ההחלטות העוינות של חלק מהמדינות המערביות", אמר באני. הוא העריך כי מחיר חבירת יגיע ל-120 דולרים בחודש הקרוב, "ובהמשך ואפילו ל-150 דולרים".

החזית האירנית - עוד כותרות:
"תקיפה באירן - מעבר ליכולת חיל האוויר הישראלי"
דיווח: הספינות מאירן יאזינו למתנגדיו של אסד
היכן הרציונל של איראן? / ד"ר ראובן ברקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully