וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הספינות מאירן יאזינו למתנגדיו של אסד

ניר יהב

20.2.2012 / 8:40

העיתון א-שארק אל אווסט דיווח כי הספינות שחצו את תעלת סואץ ועגנו בנמל טרטוס הסורי סיפקו למשטר את הציוד המתקדם, כיוון שאסד מתקשה ליירט את תשדורות "הצבא הסורי החופשי"

שתי ספינות המלחמה האירניות שעוגנות מול חופי סוריה בים התיכון נושאות על סיפונן חיילים מיחידות צבאיות אירניות מיוחדות המסייעים למשטר הסורי לבצע האזנות לשיחות של גורמי אופוזיציה בסוריה – כך דיווחו הבוקר (שני) גורמי ביטחון מצרים וגורמי אופוזיציה בסוריה לעיתון "א-שרק אל-אווסט", הרואה אור בלונדון. הגורמים סיפרו כי בנוסף לציתות לשיחותיהם, פועלות היחידות האירניות המיוחדות הנמצאות על הספינות לשבש את התקשורת של האופוזיציה הסורית.

"בתקופה האחרונה מתקשה המשטר הסורי לצותת לשיחות של גורמי אופוזיציה בתוך סוריה", אמר גורם ביטחוני מצרי. "המשטר מתקשה בעיקר להאזין לשיחות של חיילי 'הצבא הסורי החופשי' ושל ועדות התיאום של המהפכה הסורית, משום שאלו נוקטים בתקופה האחרונה אמצעי ביטחון קפדניים ומנהלים את שיחותיהם בשיטות מאובטחות יותר".

ספינה אירנית עוברת בתעלת סואץ במצרים. רויטרס
ספינות אירניות חוצות את התעלה בשנה שעבר/רויטרס

בכיר האופוזיציה הסורית וחבר "המועצה הלאומית", עימאד חסרי, אמר לעיתון כי לאור ההתרחקות של רוסיה וסין מהמשטר הסורי בימים האחרונים, נאלצו בדמשק להסתמך שוב על הברית עם טהרן, "הסובלת גם כך ממשבר מול הקהילה הבינלאומית בשל תכנית הגרעין שלה". הוא קרא לאירן לשנות את עמדותיה ולתמוך בעם הסורי במקום במשטר, "שכן סופו של המשטר להסתלק".

שלשום חצו שתי ספינות של חיל הים האירני את תעלת סואץ ונכנסו למימי הים התיכון. הן הגיעו לחופי סוריה, מול עיר הנמל טרטוס, ושם הן עוגנות. אתמול דיווח העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון כי משרד החוץ האמריקאי "מודאג" מהמהלך ורואה בו הסלמה של המצב בסוריה. גורם במשרד החוץ אמר לעיתון כי אירן ככל הנראה מעוניינת להעמיק את המתיחות עם המערב, עד כדי "עימות צבאי".

עוד בנושא
דיווח: ספינות אירניות חצו את תעלת סואץ לעבר סוריה
על הכוונת: דריכות בישראל בשל המשט האירני לסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully