וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: נחשוף בקרוב מל"ט חדיש שממריא אנכית

4.11.2012 / 15:27

סוכנות הידיעות האירנית "מהר" ציטטה מומחים שטענו כי המטוס עשה ניסוי מוצלח בסוף השבוע. אחד מהם אמר כי המטוס, שמסוגל "לטוס מבלי להשמיע קול", ייחשף בחודש ינואר

סוכנות הידיעות "מהר" דיווחה הבוקר (ראשון) כי אירן בנתה מטוס בלא-טייס, המסוגל להמריא ולנחות בצורה אנכית. לפי הדיווח שצוטט בסוכנת הידיעות הרשמית-למחצה של אירן, המטוס החדש מצויד "בטכנולוגיה אולטרה-מודרנית", והוא "הראשון מסוגו בעולם".

סוכנות הידיעות האירנית, המשמשת שופר לשלטונות בטהרן, ציטטה מומחה בשם עבאס ג'אם, המעורב לכאורה בניסוי המסתורי. "המטוס לא משמיע קול, והוא אינו זקוק למסלול המראה כדי להמריא או לנחות", אמר ג'אם. לדבריו, המטוס ייחשף רשמית בתחילת השנה הבאה. לא נמסרו פרטים נוספים.

בחודש אוקטובר, הפיל חיל האוויר מל"ט אירני שטס בשמי הארץ. מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, לקח אחריות על שיגור המטוס, ואמר כי מדובר במטוס מתוצרת אירן שהורכב בלבנון.

בסוף החודש התייחס שר ההגנה של אירן, אחמד וחידי, להפלת המל"ט האירני הזה, ואמר כי לארצו יש טכנולוגיות נוספות בתחום שטרם נחשפו. מחוקק אירני אמר כי אירן מחזיקה בתמונות מסווגות שצילם אותו מל"ט, אך אירן טרם חשפה אותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully