וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבא"א: אירן ממשיכה לפרק את המתקן החשוד בפרצ'ין

יו"ר הסוכנות, יוקיה אמנו, העריך שאירן מתאמצת לפרק את האתר שככל הנראה משמש אותה לניסוי בשלב האחרון של הרכבת הפצצה הגרעינית. בחודש הבא: סבב שיחות חדש בין אירן למערב

ראש הסוכנות הבינלאומית של האו"ם לאנרגיה אטומית (סבא"א) יוקיה אמנו, אמר כי אירן ממשיכה במאמציה לפרק את האתר הצבאי בפרצ'ין. אמנו, שנפגש הבוקר (ראשון) בבגדד עם שר החוץ העירקי חושיאר זבארי, אמר כי הוא משוכנע שלסבא"א יהיה תפקיד חשוב בשיחות הגרעין שייפתחו מחדש עם אירן בטהרן ב-13 בדצמבר. לפי שעה, לא ברור מה יהיה דרג השיחות.

אמאנו הביע אופטימיות זהירה לגבי נכונותה של אירן לשוב לשולחן המשא-ומתן, ואמר כי גם לה יש אינטרס לעשות זאת. הוא לא פירט במה יעסוק סבב השיחות הבא, שיתקיים אחרי שורה של דיאלוגים כושלים בין אירן למעצמות המערב.

תצלום לוויין של האתר הצבאי בפרצ'ין, בו לפי החשד אירן מבצעת ניסויים בשלב הסופי של הרכבת הפצצה הגרעינית. 24 באוגוסט 2012. מכון ISIS, AP
תצלום לוויין של המתקן בפרצ'ין מחודש אוגוסט. מעט המבנים שנותרו כוסו ביריעות ורודות/AP, מכון ISIS

בהתייחסו לאתר הצבאי בפרצ'ין, אמר אמנו כי אירן ממשיכה במאמציה לפרק את המתקן, אך סירב לפרט. "איני בעמדה לדבר על הפרטים האלה היום", אמר. האתר, הנמצא כ-30 קילומטרים מדרום-מזרח לטהרן, ככל הנראה משמש את אירן לביצוע ניסויים בשלב האחרון של הרכבת הפצצה הגרעינית. אירן הביעה לאחרונה נכונות לפתוח את האתר לביקורים של פקחי האו"ם, אך טרם עשתה זאת בפועל. דיפלומטים במערב אמרו פעמים רבות שאירן מנסה לפרק את האתר לגמרי ולטשטש את הראיות לפעילות הצבאית שנעשתה בו. תצלומי לווין גיבו את הטענות האלה.

סבב השיחות הקודם בין אירן לנציגי שש המעצמות (גרמניה וחמש החברות הקבועות במועצת הביטחון - ארה"ב, רוסיה, סין, בריטניה וצרפת) התקיים בחודש אוגוסט, והסתיים ללא תוצאות. סבב קודם של שיחות נכשל בחודש יוני. לפי דיווחים שעלו והוכחשו בשבועות האחרונים, ממשל אובמה מתכוון לקיים בכהונתו השנייה שיחות ישירות עם אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully