וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: שוקלים לאפשר למזכ"ל האו"ם לסייר באתר בפרצ'ין

יוסי מלמן

27.8.2012 / 21:34

סגן שר החוץ האירני הבהיר כי במסגרת כינוס המדינות הבלתי המזדהות במדינתו, טהרן שוקלת לאפשר לבאן קי-מון, שישתתף אף הוא בוועידה, לסייר באתר הצבאי הסודי "שלא כנהוג"

אירן שוקלת לאפשר לדיפלומטים, השוהים בימים אלה בטהרן לרגל כינוס המדינות הבלתי מזדהות, לבקר בבסיס הצבאי בפרצ'ין, שבו על פי החשד ביצעה אירן ניסויים הקשורים לשרשרת הפיצוץ במתקן גרעיני. על פי הדיווח היום (שני) באתר "מועדון העיתונאים הצעירים" האירני, המקורב למשטר בטהרן, סגן שר החוץ האירני, מוחמד מהדי אחונדזאדה, אמר בתגובה לשאלה בנושא כי "על אף שביקור מסוג זה אינו נהוג, הרשויות ישקלו זאת בחיוב".

סגן השר האירני מסר כי אף ייתכן שמזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, שצפוי להשתתף גם כן בוועידה על אף מחאת ישראל, יורשה לבקר באזור הבסיס הצבאי. יש לציין כי השלטונות בטהרן אינם מאפשרים לפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) לבקר במתקן בפרצ'ין.

ההודעה של אירן לפיה "תשקול" ביקור של דיפלומטים של ארגון המדינות הבלתי מזדהות באתר הוא כנראה לא יותר מעוד תרגיל הונאה אופייני. הארגון, שבו חברה אירן, נחשב לתומך מובהק שלה בסבא"א, ורוב חבריו התנגדו בעבר להטלת עיצומים של האו"ם על אירן בשל הפרותיה של מחויבויותיה הבינלאומית לסבא"א ולאו"ם. יתר על כן, גם אם הדיפלומטים יבקרו במתקן החשוד, לא יהיו להם את הכישורים והמכשור הדרושים על מנת לגלות אם אכן התקיימו שם ניסויים בשרשרת הפיצוץ הגרעיני, כפי שגורמי ביון במערב חושדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
שניים מהמבנים באתר החשאי כוסו במעין "חומר בצבע ורוד"/מערכת וואלה, צילום מסך

נוסף על כף, אירן שוקדת זה חודשים על עבודות טשטוש בבסיס בפרצ'ין כדי שלא יוותרו בו ראיות, אם וכאשר יבקרו במתקן זרים. בסוף השבוע, פרסם דייוויד אולברייט, נשיא המכון למדע ולביטחון בינלאומי (ISIS) בוושינגטון תצלומי לוויין, בהם ניתן לראות כי שניים מהמבנים באתר החשאי כוסו במעין "חומר בצבע ורוד", ממצא אשר לדברי המכון הינו חלק מעבודות טשטוש הראיות שמתבצעות באתר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המבנים בפרצ'ין לפני הטשטוש/מערכת וואלה, צילום מסך

116 נציגי החברות בגוש המדינות הלא מזדהות של האו"ם (NAM) מתכנסים השבוע בבירה האירנית אירן, בכינוס שמעורר זעם בישראל, על רקע הניסיון לבודד את אירן בזירה הבינלאומית לנוכח המאבק בפרויקט הגרעין שלה. מזכ"ל האו"ם לוקח חלק בוועידה למרות התנגדות מצד ישראל וארצות הברית וקריאות מצדן להחרים את האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully