וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן ממשיכה לטשטש ראיות בפרצ’ין: ”בניינים הוסתרו”

יוסי מלמן

25.8.2012 / 0:02

תצלומי לווין חשפו פעילות חריגה באתר החשאי באירן, אשר שניים מהמבנים בו ”כוסו בחומר ורוד”. בתוך כך, שיחות סבא"א עם אירן בווינה הסתיימו בכישלון: "אין הסכם"

דייוויד אולברייט, נשיא המכון למדע ולביטחון בינלאומי (ISIS) בוושינגטון, פרסם אמש (שישי) תצלומי לוויין החושפים כי אירן ממשיכה בעבודות בנייה בבסיס החשאי בפרצ'ין. כפי הנראה, מדובר בניסיונותיה לטשטש ראיות לניסויים שביצעה במקום לפיתוח השלב הסופי של הפצצה הגרעינית - השלב המכונה "קבוצת הנשק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניסיון להסתיר ראיות? צילום הלווין של הבסיס בפרצ'ין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתצלומים ניתן לראות כי שניים מהמבנים באתר החשאי כוסו במעין "חומר בצבע ורוד", ממצא אשר לדברי המכון הינו חלק מעבודות טשטוש הראיות שמתבצעות באתר. על פי הערכות הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א), אשר מפקחיה טרם הורשו לסייר בפרצ'ין, אחד מהניסויים בפיתוח פצצה גרעינית נערך בתא הממוקם בבניין שהוסתר.

"דיונים אינטנסיביים"

כמו כן, הפגישה שנערכה מוקדם יותר אתמול בנושא תכנית הגרעין של אירן בין נציגי המדינה לבין סבא"א, הסתיימה ללא הסכמות - כך מסר סגן מזכ"ל סבא"א, הרמן נקארטס. כאמור, אחת הסוגיות שעמדו במרכז הפגישה הייתה דרישת הסוכנות לסייר באתר בפרצ'ין.

"הדיונים היום היו אינטנסיביים, אולם ישנן עדיין מחלוקות משמעותיות ביו אירן לבין האו"ם שמנעו הגעה להסכם", אמר נקרטס לעיתונאים בתום הפגישה בווינה. כמו כן, ציין נקארטס כי לא נקבעו שיחות נוספות עם אירן לעתיד הקרוב.

בתוך כך, אתמול דיווחו מקורות דיפלומטים בווינה כי סבא"א מקימה צוות מיוחד – קבוצת עבודה פנימית שתעסוק בכל ההיבטים שקשורים לתכנית הגרעין של אירן, כדי לקבוע אם יש לה תכנית גרעין צבאית. עד כה, דו"חות סבא"א קבעו כי לתכנית הגרעין של אירן יש "היבטים צבאיים", לצד היותה תכנית אזרחית.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully